7 КЛАС. ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

02.05.22.



31.05.22.

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

1. Дати усні відповіді на запитання на с. 270-271.

____________________________________

26.05.22.

Контрольна робота № 6. Світова новела. Сучасна література. Я і світ 

02.05.22.

Завдання на літо
Прочитати твори, запропоновані програмою для 8 класу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА,  8 КЛАС

Веди як памятка індоєвропейської словесності.

Біблія. Старий ЗаповітСтворення світу. Каїн і Авель.            10 заповідей. Новий ЗаповітВідвідини мудреців зі Сходу. Втеча в Єгипет і вбивство немовлят. Повернення з Єгипту до Назарета. Нагірна проповідь. Нова справедливість.

 Коран як памятка світової літератури.

 Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь.

 Гомер. «Іліада»: «Двобій Ахілла і Гектора»(пісня 22, вірші 140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470 – 670).

 Тіртей«Добре вмирати тому…»

 Сапфо«До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»).

 Есхіл. «Прометей закутий».

 Вергілій. «Енеїда» .

 Горацій«До Мельпомени» («Мій памятник стоїть…»).

 Овідій. «Сумні елегії» («Життя поета» (VI, 10) ).

 Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї».

 Ду Фу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття».

 Омар ХайямРубаї (4 рубаї вивчаються напамять).

 «Пісня про Роланда». (Французький епос)

 Данте Алігєрі. Сонет 11.

 Петрарка Ф. Сонети № 61, 132 (Один із сонетів вчиться напамять).

 Шекспір В. Сонети № 66, 116, 132. (Один із сонетів вчиться напамять). «Ромео і Джульєтта».

 М. де Сервантес . «Дон Кіхот» (І частина).

 Луїс де Гонгора – і Арготе. «Галерник».

 Джонн Донн. « Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).

 Мольєр. «Міщанин – шляхтич».

Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц».

 Річард Бах«Чайка Джонатан Лівінгстон».

 Космовська Б«Буба», «Буба: мертвий сезон».

 __________________________________________

31.05.22.

Контрольна робота № 6.

Відповіді на запитання

1. Що таке новела?
2. Чи можна вважати намальований Берманом листок шедевром ( О.Генрі " Останній листок") Свою думку поясніть.
3. Чому Будда вирішив допомогти грішникові? Думку доведіть  посиланням на текст. (Рюноске Акутагава "Павутинка")

Надіслати до 30.05.

dansvet0369@gmail.com

____________________________________________________

24.05.22.

Образ Меґі  - дівчинки, яка любить читати. Її пригоди й духовне випробування.

1. Переглянути експрес - урок.


Скласти сенкан або інформативне гроно "Мегі" (7-8 моментів)

Надсилати не треба. 

_____________________________________

19.05.22. 

К. Функе. « Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. Поєднання уявного й реального світів.

1. Прочитати за підручником с. 267 - 268. 

2.Прочитати за посиланням твір.

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=637

3. Переглянути експрес - урок.




____________________________________________________________________



17. 05. 22.

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.


Скласти сюжетний ланцюжок твору та інформативне гроно (асоціативний кущ) на 8 чинників "Софі".

Надіслати до 19.05.22.          


dansvet0369@gmail.com

________________________________________

12.05.22. 

Д.В.Джонс. «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. 

1. За підручником прочитати й переказати с. 256 - 265. 

2. Переглянути експрес-урок. 


3. Опрацювати інформаційні картки. Записати в зошит композицію твору, порівняльний аналіз традиційної казки та казки Індіани Вінн Джонс. (не надсилати)










_____________________________________________________________

10. 05.22. 

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

1. Переглянути  Ourboox pf gjrkbrfyyzv, перейшовши за покликанням.

https://www.ourboox.com/books/%D0%B0%D0%B9%D0%B7%D0%B5%D0%BA-%D0%B0%D0%B7%D1%96%D0%BC%D0%BE%D0%B2-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D1%84%D0%B0%D1%85-2

2. Обов'язково переглянути експрес-урок О.Ніколенко з цієї електронної книги. Виписати три закони робототехніки.
______________________________________________

 05.05.22. 

Сучасна література. Я і світ. А.Азімов. «Фах» . Роздуми про майбутнє людини і людства. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

!!! УВАГА! У підручнику є тільки короткі відомості про письменника. Самого твору немає. Тому прийдеться попрацювати з тим матеріалом, що даю я. 

1. Прочитати й переказати інформацію на с. 266 - 267.

2. Прочитати твір за покликанням.

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=635

3. Аудіокнига (скорочено).


4. Уважно переглянути експрес-урок за твором.


5. Виконати вправу "Кола Венна"  (не надсилати).
_________________________________________

03.05.22. 

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образ новели (Будда, Кандата).

1. Запишіть у зошит образи-символи.




2. Виконайте завдання на картках. Відповідь надішліть до 05.05.22.

dansvet0369@gmail.com


1. Відновіть послідовність тексту.




2. Установіть відповідність між елементами композиції та епізодами тексту.


_______________________________________________________

28.04.22. 

Майстер японської новели Акутаґава Рюноске. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». 

1. Прочитати уважно біографічні відомості про Рюноске Акутагави (с.248-250).

2. Прочитати новелу "Павутинка" (с.250-251).
3. Уважно подивитися урок Л.Сич за новелою.

https://www.youtube.com/watch?v=Pc_qZLCXXUI&t=243s

!!! У самостійній роботі за новелою (через декілька уроків)  будуть запитання по відеоуроку.

______________________________________________________________________________

26. 04. 22.

Г.Д.Уеллс. "Чарівна крамниця" . Роль елементів фантастики.

1. Опрацювати інформаційну картку.

2. Виконати самостійну роботу (до 29.04.22)

 
Герберт Уеллс «Чарівна крамниця»

Заповнити таблицю

«Так» чи «Ні»

Свій варіант відповіді, якщо «Ні»

 

Факт

Так

Ні

Свій варіант відповіді, якщо «Ні»

1. Г.Уеллс писав свої твори в жанрі фантастики.

+

 

 

2. Першою книгою Уеллса став підручник з історії Англії.

 

+

Підручник з біології.

3. Розповідь у новелі «Чарівна крамниця» ведеться від 1-ї особи.

 

 

 

4. Двері чарівної крамниці відчинені для всіх дітей.

 

 

 

5. Коробку «Купи і дивуй друзів» незвичайний продавець витягнув із власної кишені.

 

 

 

6. Поряд із капелюхом сидів маленький  песик.

 

 

 

 

7. У чоловіка-продавця одне вухо було довше за друге.

 

 

 

8. Продавець цілком заволодів увагою Джипа. І хлопчик ухопився за його палець так само, як хапався за палець батька.

 

 

 

9. Джип запропонував батькові погратися в перегони.

 

 

 

10. Батько опинився на вулиці й побачив трохи приголомшеного Джипа.

 

 

 

11. Джип був задоволений тим, як провів день, і в руках у нього було пять пакунків.

 

 

 

12. У хлопчика зявилися оловяні солдатики і руде кошеня.

 

 

 

13. З часу відвідування чарівної крамниці минуло шість місяців.

 

 

 

14. Щоб оловяні солдатики Джипа ожили, йому варто було промовити одне словечко, коли він відкривав коробку з ними.

 

 

 

15. Установіть відповідність між елементами композиції твору та епізодами новели.

  1. Експозиція.
  2. Зав'язка.
  3. Розвиток дії.
  4. Кульмінація.
  5. Розв'язка.

А. Зникнення хлопчика.

Б. Диво для Джипа продовжується вдома, батькові воно недоступне.

В. Крамниця-міраж.

Г. Огляд чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного хлопчика. Товари для Джипа.

Д. Джип підвів батька до вітрини.

dansvet0369@gmail.com

___________________________________________________

21. 04. 22.

Г.Д.Уеллс. "Чарівна крамниця". Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. 

1. Опрацювати інформаційні картки. Зробити відповідні записи в зошит (не надсилати).





2. Переглянути відеопрезентацію за змістом твору. 



!!! На наступний урок - перевірна робота.
_________________________________

19.04.22.

Перевірна робота за новелами О.Генрі.  

Роботу виконати до 22.04.22. 

Видатний англійський фантаст Г.Д.Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

 1. За підручником опрацювати біографію письменника (с.241-242). 
2. Прочитати за підручником уривки з новели "Чарівна крамниця"(с.243-247).
_____________________________________________

14.04.22. 

О.Генрі. "Останній листок". Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка.

 Заповнити схему - характеристику ( можна як інформативне гроно + цитати; можна як зв'язне висловлювання) . Надіслати фото роботи в зошиті або окремий файл до 18.04.22. 

dansvet0369@gmail.com


Підготуватися до перевірної роботи за новелами О.Генрі.

____________________________________________



12.04.22.

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

1. Переглянути (уважно) експрес - урок. (У підсумковому тесті будуть запитання за відеороликом).



2. Опрацювати наступну інформацію.

??? Чим Берман і Мойсей доводять своє призначення на землі?

??? Якою заповіддю Божою керувався Берман у своєму житті? ("Люби ближнього свого, як самого себе")


  "Берман намалював не просто листок, це був його шедевр, про який він мріяв усе життя", - читаємо у фіналі новели. Добро, яке зробив Берман, - це врятоване життя молодої дівчини в першу чергу і здійснення його заповітної мрії. Він виконав своє призначення на землі - творити добро і творити прекрасне, і життя він прожив недаремно. Цей старий невдаха постає взірцемтієї дієвої любові, яка без жодного слова кидається на допомогу іншим. Образ Бермана набуває справжньої духовної величі. 


    Джонсі одужала, але помер художник, який мріяв створити шедевр.??? Тож яке відношення має листя плюща до одужання дівчини?

??? Якого значення у творі набуває слово шедевр?

??? Що уособлює останній листок впродовж твору?

??? Що віддаляє Джонсі від картини за вікном? Що ця відстань і ця перепона можуть символізувати?

??? Чому Сью називає малюнок Бермана шедевром? (Він змусив Джонсі жити).

??? Порівняйте символіку слова останній в творах Дж. Олдріджа "Останній дюйм" та О.Генрі "Останній листок". 


3. Запис у зошит. 

Символіка твору

Останній листок - символ надії, що не вмирає; віри в майбутнє.

Штора на вікні - символ бар'єру між дійсністю та мрією, життям і смертю, реальністю і надією.

Дощ - символ безнадії, безвиході, передчуття смерті. 

Плющ - символ безсмертя, сили життя.

4. Таблицю перенести в зошит.

Риси характеру Бермана

Позитивні
Негативні
Людяний, милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався ними, здатний на високий моральний вчинок, скромний.
«Капосний дідок»; глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий; хвастався своїм майбутнім шедевром; мріє, а не діє; останні роки не малював нічого; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля.

ВИСНОВОК. Письменник висвітлив найважливішу рису Бермана - людяність, здатність думати про іншого. Непоказна, звичайна людина, у якої більше мінусів, аніж плюсів,здатна на високий моральний вчинок. Як основний художній засіб створення образу Бермана використовується антитеза.

Повторити, що таке антитеза.

PS. Надсилати нічого не треба.
_____________________________________________________________

07.03.22. 

О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього. 
Особливості художньої мови новели, розповідач. ТЛ: поглиблення понять про оповідача і розповідача, точку зору.

1. Прочитати за підручником новелу О.Генрі "Останній листок" (.с.230 - 235.)

2. Перейти за покликанням на інтерактивний плакат.

3. З плаката перенести в зошит "Інформаційну картку до вивчення новели "Останній листок" О.Захарової (третя колонка плаката).

4. Прослухати аудіокнигу "Останній листок українською" (четверта колонка плаката).

5. Скласти паспорт твору.

Рік видання - 

Жанр - 

Тема -

Ідея -

Головні герої - 

Композиція твору

Експозиція - 

Зав'язка - 

Розвиток дії - 

Кульмінація - 

Розв'язка - 

6. Переглянути відеоурок.


!!! Надсилати нічого не треба.

_______________________________________

05.04.22. 

Світова новела. Новела як художній жанр, її характерні ознаки, різновиди. О.Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». ТЛ: новела та її різновиди. Біблійні мотиви у творі, художні деталі

1. Користуючись інформаційним плакатом, запишіть у робочий зошит :
Новела - це ...
Ознаки новели: 
Види новели: 

2. За підручником опрацювати біографію письменника (с. 228 - 230). 
3. Прочитати новелу "Дари волхвів" (с.236 - 240).
4.Ознайомитися з наступною інформацією. У робочий зошит записати символи та їх значення, зазначені в плакатах.

ВОЛХВИ - це  вибрані Богом люди, посередники між небом і землею, виконавці волі богів; чарівники, уміли гадати по сонцю, місяцю і зорям, птахах, тваринах тощо.

У Новому Запвіті волхви згадані тільки в Євангелії від Матвія. Це мудреці зі Сходу, які, слідуючи за зіркою, прийшли поклонитися немовляті Ісусу (Мт 2: 1 і далі). У дар Спасителю маги принесли золото (як Царю), ладан (як Богу, тому що ладан використовувався під час релігійних церемоній) і смирну (як смертній людині, тому що її використовували в траурних церемоніях). Більш докладних відомостей в Біблії про них немає.

Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

1. Прочитати уважно запропоновану статтю. 

Різдво – велике християнське свято, до якого готуються  всі християни. Це свято знаменує народження Христа. Усі люди хочуть доторкнутися до цього чуда. Чекають проявів чудес у житті. Хтось розуміє значення подарунків на Різдво, а хтось навіть і не здогадується .
Це свято очікування чудес, подарунків, осяяне вогнями різдвяних ялинок, наповнене дзвоном дзвіночків, що сповіщають народження Божественного немовляти; воно наповнює наші домівки теплом, радістю та світлом, а серця – вірою, надією та любов’ю. Багато хто змінюється, робить добрі та благородні вчинки. І зараз ми поринемо у передсвяткову атмосферу Різдва, але ця атмосфера не зовсім радісна і яскрава, вона підштовхує до роздумів про людські  цінності, про християнську любов. А що це таке? Чи вміємо ми любити людей? Чи зможемо пожертвувати дорогими речами заради ближнього? На ці питання   нам допоможе  відповісти новела О. Генрі «Дари волхвів».

Словникова робота.
-Хто такі волхви?
(Волхви – це східні мудреці, які по зорях дізнались про народження Ісуса Христа, прийшли вклонитись йому і принесли дари).

-Що подарували немовляті волхви? (Вони подарували йому золото, ладан, мирро 
Волхви подарували Ісусу золото як символ визнання його царем на знак земної влади. Ладан - як знак Божественного походження і небесної влади і ми бачимо, як у храмах підноситься кадильний дим. Третій дар — мирро. Це та річ, якою помазували людину, котра померла. Фактично волхви пророкують смерть Ісуса. І ми знаємо, що смерть Христа - то смерть жертовна, бо Він прийшов, щоб принести Себе в жертву за кожного з нас.
!!! Таблицю перенести в зошит.

Дари волхвів
Символи для людства
Символ для людини
Золото
символ влади, могутності
це наші добрі справи, моральні чесноти
Ладан
символ священного «помазання на царство»
образ молитви
Мирро
символ тернового куща, запашна речовина, знак благоговіння .

допомога ближнім жертовно - не заради когось і чогось, а заради Христа, жертва своїм майном, часом, любов'ю

-Автор філософськи зауважує: "Що більше - вісім доларів в тиждень або мільйон на рік? Математик або мудрець дадуть вам неправильну відповідь. Волхви принесли дорогоцінні дари, але серед них не було одного". Чому саме у цей момент автор вперше згадує про волхвів та вживає слово «мудрець»? Який сенс воно тут має? 
   За біблійною легендою дари, принесені Немовляті волхвами, були швидше знаком шанування, визнання його влади, ніж дарами любові. Тому автор і говорить, що серед їх дорогоцінних дарів "не було одного" - любові.
 Перечитаємо останній абзац оповідання: «Волхви, ті, що принесли дари немовляті у яслах, були, як ви знаєте, мудрі люди, надзвичайно мудрі люди. Вони винайшли звичай робити різдвяні подарунки. Бо вони були мудрі, і дари їхні були мудрі, не виключено, що їх можна було навіть замінити, якщо траплялися два однакових подарунки. А я розповів вам нічим не примітну історію про двох дурненьких дітей, які жили у восьмидоларовій квартирі і зовсім немудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами. Але до відома мудреців наших днів слід сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як вони. Це всюди так. Вони і є волхви».
- Хто  є волхвами ? 
(Ті, хто має в серці любов)
- А хто приніс на Землю любов?
 (Ісус Христос. Ось чому Різдво  пов’язано із змінами у душах і серцях людей).
- Як перевірити, це справжнє кохання чи обман? 
(Людина, яка кохає, готова віддати все заради коханого)
- А чим пожертвував Ісус Христос заради людства? 
(Собою)
- У чому полягає справжня мудрість, за думкою автора?
(За думкою автора, саме такі люди, як Джім і Делла – наймудріші, тому що вони змогли відмовитися від власного скарбу заради коханого.  Деллу найбільше хвилювало, що їй подарувати  Джіму, а не що він подарує їй. Обидва герої безкорисливі. І це, на думку О.Генрі, робить їх мудрецями - волхвами.)

-Дайте відповідь на запитання автора: «Яка різниця між вісьмома доларами на тиждень і мільйоном на рік» ?
(Делла і Джім подарували один одному щось більше. Герої довели, що, незважаючи на усі труднощі життя, кожен з них піклується в першу чергу про кохану людину, а не про себе. Адже, коли люблять по-справжньому, не думають про себе. Мудрість їхнього вчинку полягає у тому, що  кожен з них пожертвував найціннішим, що у нього було, аби його друга половина була щаслива. У світі немає нічого ціннішого за любов, і ніякі подарунки, навіть найдорожчі, не можуть замінити це почуття. І тільки той, хто нічого не жаліє для іншого і готовий віддати усе, щоб подарувати йому радість, і є справжній мудрець, мудрий не розрахунком, а серцем, сповненим любові).

У  новелі два фінали: сумний і щасливий. Поясніть це.
 (Сумний фінал: подарунки виявилися «занадто гарні».
Щасливий фінал – герої твору зробили безцінний подарунок один одному –проявили любов, відданість). 

ВИСНОВОК. Найпрекрасніший скарб є у кожного з нас - це любов. А хто зможе відчути почуття кохання-отримає дар волхвів-мудрість. Джим і Делла дійсно віддавали найдорожче, що у них було. Справжня вартість подарунків Делли та Джіма полягає не в їхній коштовності, а в тому, що вони є символом самовідданого кохання.Волхви принесли дари, але серед них не було головного, письменник не називає  його, але нам зрозуміло,  що цей дар  -  любов і вірність. Їх не купити, якщо навіть в кишені у вас мільйон.

Сам О.Генрі  вважав: «Ви  чекаєте скарбів, які, як манна небесна, упадуть до  вас у вигляді золотих  доларів  чи кредиток, а між тим у кожного з вас є неймовірні скарби, які ви мало цінуєте». Це  ваша душа і ваша любов  до людей. Пам’ятайте про цю пораду письменника. Будьте ж мудрими волхвами!

 Таблицю перенести в робочий зошит. 


Дати короткі відповіді на запитання за змістом твору (письмово).

1. Скільки грошей було в Делли?
2. Якою була плата за квартиру?

3. Яке свято наближалося?

4. Що знаходилося між вікнами кімнати?

5. Якого кольору волосся Делли?

6. Що лежало на підлозі в кімнаті?

7. Якого кольору капелюшок Делли?

8. Скільки дівчина отримала за волосся?

9. Скільки часу Делла шукала подарунок для Джима?

10. Що купила дівчина для коханого?

11. Які дві якості притаманні і подарунку, і Джиму?

12. Скільки коштував подарунок для коханого?

13. Що зробила Делла з остриженим волоссям?

14. Що дівчина збиралася приготувати на вечерю?

15. Скільки років Джиму?

16. Який одяг молодого чоловіка давно потребував заміни на новий?

17. Що подарував Джим своїй коханій?

18. Хто волхви у творі?


Роботи надсилати до 08.04.22. 
Фото має бути якісним і не перевернутим. Можна файл Word

dansvet0369@gmail.com

_________________________________________

31.03.22. 

РМ № 3. Письмовий відгук на прочитаний твір.

Завдання. Написати відгук на один із прочитаних детективів (Е.По "Золотий жук"; А.К. Дойл "Пістрява стрічка"; А.К.Дойл "Спілка рудих").

1. Що таке відгук на прочитаний твір?

Відгук - це висловлювання окремо взятої людини про той чи інший твір, що має емоційно-оціночний характер, що містить аргументацію думки автора, підкріплену доказами.

Звучить складно, але за фактом потрібно лише дати оцінку (сподобалася або не сподобалася), а також пояснити чому. Дуже важливо максимально розкрити тему і дати розгорнуту відповідь.

Літературний відгук - річ суб 'єктивна. У ньому автор не тільки ділиться емоційним враженням, він також розкриває себе через свої читацькі пристрасті. Значна частина аргументації заснована на особистому досвіді, книжкових смаках і уподобаннях.

Що це означає? По суті, учень має право на власну незалежну думку про будь-яку книгу, тим більше, якщо він грамотно сформулює свої думки і підкріпить їх доказами (цитати, фрагменти тексту). Однак не варто скидати з рахунків думку викладача: на уроках зазвичай розбираються рецензії літературознавців, підкріплені реальними історичними фактами.

2. План відгуку.

  1. Вступ. У ньому має прозвучати назва книги та ім 'я письменника. Почати текст можна зі слів: "Нещодавно я прочитав..." або "Твір (назва)   написаний відомим автором ...."
  2. Опис книги. Тут потрібно розповісти про персонажів, почати можна так: "Основними героями оповідання (повісті)  є..." або "У цій історії автор розповів про...."
  3. Сюжет. Не потрібно робити докладний переказ всього тексту, достатньо двох-трьох пояснюючих пропозицій. Наприклад, так: "У розповіді описано конфлікт між..." або "Книга знайомить нас з пригодами...".
  4. Міркування. Основна частина відгуку. У ній потрібно висловити свою думку про твір, аргументувати його, можна дати окрему оцінку різним епізодам, персонажам. Почати можна так: "З усіх героїв розповіді мені найбільше сподобався..., тому що... (перерахувати риси характеру) ".
  5. Заключна частина. У ній потрібно дати узагальнену оцінку всій книзі, можливо шляхом порівняння з іншими роботами того ж автора або тієї ж жанрової спрямованості. Але можна і обмежитися рекомендаціями: "Я всім раджу прочитати книгу...."
3. Питання, які можуть допомогти в роботі.

  1. Про що говориться в книжці?
  2. Чи знайомий тобі автор, які ще твори цього письменника ти читав?
  3. Основна ідея твору?
  4. Що найбільше сподобалося (окремі епізоди, персонажі)?
  5. Що не сподобалося?
  6. На кого хочеться бути схожим з героїв?
  7. Де і в який час відбувається історія, описана в книзі?
  8. Чи описані в книзі якісь історичні події, незвичайні природні явища?
  9. Чи є якісь особливості мови книги - незвичайні вирази, цікаві літературні прийоми?
  10. Про що ти задумався після прочитання?
!!! Роботу надіслати до 04.04.22. (Можна надрукувати у Word і прикріпити файл)

dansvet0369@gmail.com

____________________________________________________

29.03.22. 

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. ТЛ: оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.


1. Виконати самостійну роботу ( до 01.04. )

 

2. Дати усну характеристику доктору Ватсону. З'ясувати провідні риси його характеру

______________________________________

24.03.22. 

Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

На допомогу учням!!!

https://www.youtube.com/watch?v=rIPnjGjgfHA   Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=9cCKo7B906c   Фільм (дублюється російською мовою)

1. Прочитати за підручником уривки з оповідання "Спілка рудих" (с. 215 - 223).

2. Усно відповідати на запитання на с. 223. 

______________________________________________________

22.03.22. 

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. 

             1.Словникова робота (Запис у зошит).

Дедуктивний метод - спосіб дослідження, заснований на дедукції.
Дедукція (в перекладі лат. deductio – виведення, доведення)- спосіб розмірковування, при якому нова думка, або висновок виводяться шляхом роздумів над багатьма іншими думками і фактами.




2. Інформаційна хвилинка.

Як працює думка Шерлока Холмса?

1. Побудова алгоритму - повної картини злочину - на основі всіх зібраних фактів та речових доказів.

2. Відштовхуючись від отриманої картини злочину, сищик розшукує того єдиного злочинця (або той головний мотив злочину), який відповідає отриманій картині.

Приклад дії методу дедукції у «Пістрявій стрічці»: проблема Хелін Стоунер - факти з розповіді дівчини - сутичка з Ройлоттом - з’‎ясування істинної причини переслідування пасербиць Ройлоттом - переконання в активності дій злочинця - обстеження місця злочину, що може статися (чітке розуміння способу злочину на основі зібраних фактів)- засідка - порятунок Хелін та покарання злочинця. Головний принцип створення уявлення про картину злочину - сувора логіка, яка допомагає Холмсу за розрізненими і мало значущими відокремлено деталями встановити картину так, якби він бачив її на власні очі.

Артур Конан Дойл використовував термін «дедукція» не в його суворому науковому визначенні, свідченням чому є шляхи розслідування Шерлока Холмса. Детектив-інтелектуал йшов або шляхом заперечення та відкидання зайвого (англ. deduction - віднімання), або використовував логічний метод, що дозволяє приходити від загального до окремого.

На запитання, у чому полягає його метод розслідування Шерлок Холмс пояснював: «Встановіть усі можливості, що відносяться до події, яку ви розслідуєте, потім виключіть послідовно усі їх, крім однієї, тоді це останнє й буде слугувати відповіддю на запитання, що вас цікавить». Проте частина методу метода Холмса заснована на індукції - умовиводі, побудованому шляхом від окремого до загального.

3. Скласти асоціативне (інформативне) гроно "Шерлок Холмс" (до 10 характеристик) Надіслати на електронну пошту до 24.03.22. 

dansvet0369@gmail.com

____________________________________________________

15.03.22. 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

1. Перенести ментальну карту в зошит. Можна роздрукувати і вклеїти.


2. Прочитати уривки з оповідання "Пістрява стрічка" (с. 205 - 215). 
Скласти ланцюжок подій.
 
На допомогу учням
https://www.youtube.com/watch?v=kdmMRwtQofc  Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=W0U1q9bexwg    Фільм (на жаль, російською мовою)

___________________________________


28.05.20. Підсумовуємо вивчене

Завдання на літо
Прочитати твори, запропоновані програмою для 8 класу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА,  8 КЛАС

Веди як памятка індоєвропейської словесності.

Біблія. Старий Заповіт. Створення світу. Каїн і Авель.            10 заповідей. Новий Заповіт. Відвідини мудреців зі Сходу. Втеча в Єгипет і вбивство немовлят. Повернення з Єгипту до Назарета. Нагірна проповідь. Нова справедливість.

 Коран як памятка світової літератури.

 Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь.

 Гомер. «Іліада»: «Двобій Ахілла і Гектора»(пісня 22, вірші 140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470 – 670).

 Тіртей. «Добре вмирати тому…»

 Сапфо. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»).

 Есхіл. «Прометей закутий».

 Вергілій. «Енеїда» .

 Горацій. «До Мельпомени» («Мій памятник стоїть…»).

 Овідій. «Сумні елегії» («Життя поета» (VI, 10) ).

 Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї».

 Ду Фу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття».

 Омар Хайям. Рубаї . (4 рубаї вивчаються напамять).

 «Пісня про Роланда». (Французький епос)

 Данте Алігєрі. Сонет 11.

 Петрарка Ф. Сонети № 61, 132 (Один із сонетів вчиться напамять).

 Шекспір В. Сонети № 66, 116, 132. (Один із сонетів вчиться напамять). «Ромео і Джульєтта».

 М. де Сервантес . «Дон Кіхот» (І частина).

 Луїс де Гонгора – і Арготе. «Галерник».

 Джонн Донн. « Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).

 Мольєр. «Міщанин – шляхтич».

Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц».

 Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».

 Космовська Б. «Буба», «Буба: мертвий сезон».

 Аромштам М. «Коли відпочивають янголи».

 _____________________________________________


26.05.20. КОНТРОЛЬНА РОБОТА 6. 
Світова новела. Сучасна література. Я і світ

УВАГА!!! Час виконання роботи обмежений! Чекаю на відповіді до 27.05. 20., 20.00 Після зазначеного часу роботи не перевірятиму, не оцінюватиму. 

Відповіді на запитання. (Виконуються ДВА завдання).

1. Заповнити читацьку сторінку за одним із вивчених творів (див. тему контрольної роботи). (Можна фото зошита, можна роздрукувати картку і за повнити вручну, можна заповнити на комп'ютері).


2. Заповнити картку - характеристику персонажа одного з вивчених творів (відповідно до теми контрольної роботи). Завдання можна виконувати , як і попереднє. 



!!! Якщо робота виконується в зошиті, то повинні бути зазначені рубрики, в яких ви даєте відповіді.

Твори, за якими ви можете давати відповіді
О.Генрі. "Дари волхвів", "Останній листок".
Г.Уеллс. "Чарівна крамниця"
Д.В.Джонс. "Мандрівний замок Хаула"

________________________________________________________

21.05.20. Діана Вінн Джонс. Мандрівний замок Хаула.

1. Ознайомитися з інформаційними картками.


2. Скласти сюжетний ланцюжок твору та інформативне гроно (асоціативний кущ) на 8 чинників "Софі".

Надіслати до 24.05.20.          dansvet0369@gmail.com


!!! 26.05.20 - контрольна робота. Для її виконання буде виділено обмежений час. 
Тож своєчасно дізнайтеся завдання.

____________________________________________________________
19.05.20. Р.Акутагава. "Павутинка".

1. Перегляньте відеоурок.


2. Запишіть у зошит образи-символи.



3. Виконайте завдання на картках. Відповідь надішліть до 20.05.20. включно.

dansvet0369@gmail.com


1. Відновіть послідовність тексту.



2. Установіть відповідність між елементами композиції та епізодами тексту.



4. Прочитати за підручником біографію Д.В.Джонс та уривки з її твору "Мандрівний замок Хаула" (с. 256 - 265).  Завдання за твором отримаєте 21.05.20.

__________________________________________

12.05.20. 

1. Повторюємо вивчений матеріал.
Заповніть таблицю. Відповідь надішліть до 14.05.20 включно.

dansvet0369@gmail.com

Герберт Уеллс «Чарівна крамниця»
Заповнити таблицю
«Так» чи «Ні»
Свій варіант відповіді, якщо «Ні»
 

Факт

Так

Ні

Свій варіант відповіді, якщо «Ні»

1. Г.Уеллс писав свої твори в жанрі фантастики.

+

 

 

2. Першою книгою Уеллса став підручник з історії Англії.

 

+

Підручник з біології.

3. Розповідь у новелі «Чарівна крамниця» ведеться від 1-ї особи.

 

 

 

4. Двері чарівної крамниці відчинені для всіх дітей.

 

 

 

5. Коробку «Купи і дивуй друзів» незвичайний продавець витягнув із власної кишені.

 

 

 

6. Поряд із капелюхом сидів маленький  песик.

 

 

 

 

7. У чоловіка-продавця одне вухо було довше за друге.

 

 

 

8. Продавець цілком заволодів увагою Джипа. І хлопчик ухопився за його палець так само, як хапався за палець батька.

 

 

 

9. Джип запропонував батькові погратися в перегони.

 

 

 

10. Батько опинився на вулиці й побачив трохи приголомшеного Джипа.

 

 

 

11. Джип був задоволений тим, як провів день, і в руках у нього було пять пакунків.

 

 

 

12. У хлопчика зявилися оловяні солдатики і руде кошеня.

 

 

 

13. З часу відвідування чарівної крамниці минуло шість місяців.

 

 

 

14. Щоб оловяні солдатики Джипа ожили, йому варто було промовити одне словечко, коли він відкривав коробку з ними.

 

 

 

15. Установіть відповідність між елементами композиції твору та епізодами новели.

  1. Експозиція.
  2. Зав'язка.
  3. Розвиток дії.
  4. Кульмінація.
  5. Розв'язка.

А. Зникнення хлопчика.

Б. Диво для Джипа продовжується вдома, батькові воно недоступне.

В. Крамниця-міраж.

Г. Огляд чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного хлопчика. Товари для Джипа.

Д. Джип підвів батька до вітрини.

2. Прочитайте за підручником біографію Рюноске Акутагави та його новелу "Павутинка" ( с. 248 - 252). 

Завдання за цим матеріалом отримаєте наступного тижня.

БАЖАЮ УСПІХУ!

__________________________________________ ________________________________

05.05.10 

1. Виконати тест (до 06.05.20. включно. З 07.05. доступу до тесту не буде).


2. Г.Д.Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.

1. За підручником опрацювати біографію письменника 241 - 243. 2. Прочитати уривки з новели "Чарівна крамниця" (с.243 - 247).3. Опрацювати інформаційні картки. Зробити відповідні записи в зошит.









!!! Підготуватися до перевірної роботи за цією темою, яка буде на наступному тижні. 

Надсилати нічого не треба (крім тесту)

__________________________________

28.04.20

 О.Генрі. "Останній листок". Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка.

1. Заповнити схему - характеристику ( можна як інформативне гроно + цитати; можна як зв'язне висловлювання) . Надіслати фото роботи в зошиті або окремий файл до 01.05.20. включно.

dansvet0369@gmail.com

PS. Підготуватися до тестової роботи за творчістю О.Генрі.

______________________________________________

23.04.20. О.Генрі. "Останній листок". Образ Бермана.

1. Переглянути (уважно) експрес - урок. (У підсумковому тесті будуть запитання за відеороликом).



2. Опрацювати наступну інформацію.

??? Чим Берман і Мойсей доводять своє призначення на землі?

??? Якою заповіддю Божою керувався Берман у своєму житті? ("Люби ближнього свого, як самого себе")


  "Берман намалював не просто листок, це був його шедевр, про який він мріяв усе життя", - читаємо у фіналі новели. Добро, яке зробив Берман, - це врятоване життя молодої дівчини в першу чергу і здійснення його заповітної мрії. Він виконав своє призначення на землі - творити добро і творити прекрасне, і життя він прожив недаремно. Цей старий невдаха постає взірцемтієї дієвої любові, яка без жодного слова кидається на допомогу іншим. Образ Бермана набуває справжньої духовної величі. 


    Джонсі одужала, але помер художник, який мріяв створити шедевр.??? Тож яке відношення має листя плюща до одужання дівчини?

??? Якого значення у творі набуває слово шедевр?

??? Що уособлює останній листок впродовж твору?

??? Що віддаляє Джонсі від картини за вікном? Що ця відстань і ця перепона можуть символізувати?

??? Чому Сью називає малюнок Бермана шедевром? (Він змусив Джонсі жити).

??? Порівняйте символіку слова останній в творах Дж. Олдріджа "Останній дюйм" та О.Генрі "Останній листок". 


3. Запис у зошит. 

Символіка твору

Останній листок - символ надії, що не вмирає; віри в майбутнє.

Штора на вікні - символ бар'єру між дійсністю та мрією, життям і смертю, реальністю і надією.

Дощ - символ безнадії, безвиході, передчуття смерті. 

Плющ - символ безсмертя, сили життя.


4. Таблицю перенести в зошит.

Риси характеру Бермана

Позитивні
Негативні
Людяний, милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався ними, здатний на високий моральний вчинок, скромний.
«Капосний дідок»; глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий; хвастався своїм майбутнім шедевром; мріє, а не діє; останні роки не малював нічого; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля.

ВИСНОВОК. Письменник висвітлив найважливішу рису Бермана - людяність, здатність думати про іншого. Непоказна, звичайна людина, у якої більше мінусів, аніж плюсів,здатна на високий моральний вчинок. Як основний художній засіб створення образу Бермана використовується антитеза.

Повторити, що таке антитеза.

PS. Надсилати нічого не треба.
_____________________________________________________________


21.04.20. О.Генрі. "Останній листок". Особливості художньої мови новели.

1. Скласти паспорт твору.

Рік видання - 

Жанр - 

Тема -

Ідея -

Головні герої - 

Композиція твору

Експозиція - 

Зав'язка - 

Розвиток дії - 

Кульмінація - 

Розв'язка - 

2. Написати міні-твір ( 1 стор.) , продовживши речення:

Я дивлюсь у вікно, тому що ...

Відповідь надіслати до 22.04.20, 20.00.

dansvet0369@gmail.com

______________________________________

16.04.20. О.Генрі. "Останній листок".

1. Прочитати за підручником новелу О.Генрі "Останній листок" (.с.230 - 235.)

2. Перейти за покликанням на інтерактивний плакат.

3. З плаката перенести в зошит "Інформаційну картку до вивчення новели "Останній листок" О.Захарової (третя колонка плаката).

4. Прослухати аудіокнигу "Останній листок українською" (четверта колонка плаката).


Останній листок" О. Генрі | ВКонтакте

_____________________________________

14.04.20. О.Генрі."Дари волхвів".Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

1. Прочитати уважно запропоновану статтю. Скласти конспект прочитаного.

Різдво – велике християнське свято, до якого готуються  всі християни. Це свято знаменує народження Христа. Усі люди хочуть доторкнутися до цього чуда. Чекають проявів чудес у житті. Хтось розуміє значення подарунків на Різдво, а хтось навіть і не здогадується .
Це свято очікування чудес, подарунків, осяяне вогнями різдвяних ялинок, наповнене дзвоном дзвіночків, що сповіщають народження Божественного немовляти; воно наповнює наші домівки теплом, радістю та світлом, а серця – вірою, надією та любов’ю. Багато хто змінюється, робить добрі та благородні вчинки. І зараз ми поринемо у передсвяткову атмосферу Різдва, але ця атмосфера не зовсім радісна і яскрава, вона підштовхує до роздумів про людські  цінності, про християнську любов. А що це таке? Чи вміємо ми любити людей? Чи зможемо пожертвувати дорогими речами заради ближнього? На ці питання   нам допоможе  відповісти новела О. Генрі «Дари волхвів».

Словникова робота.
-Хто такі волхви?
(Волхви – це східні мудреці, які по зорях дізнались про народження Ісуса Христа, прийшли вклонитись йому і принесли дари).


-Що подарували немовляті волхви? (Вони подарували йому золото, ладан, мирро )

Волхви подарували Ісусу золото як символ визнання його царем на знак земної влади. Ладан - як знак Божественного походження і небесної влади і ми бачимо, як у храмах підноситься кадильний дим. Третій дар — мирро. Це та річ, якою помазували людину, котра померла. Фактично волхви пророкують смерть Ісуса. І ми знаємо, що смерть Христа - то смерть жертовна, бо Він прийшов, щоб принести Себе в жертву за кожного з нас.

Дари волхвів
Символи для людства
Символ для людини
Золото
символ влади, могутності
це наші добрі справи, моральні чесноти
Ладан
символ священного «помазання на царство»
образ молитви
Мирро
символ тернового куща, запашна речовина, знак благоговіння .

допомога ближнім жертовно - не заради когось і чогось, а заради Христа, жертва своїм майном, часом, любов'ю

-Автор філософськи зауважує: "Що більше - вісім доларів в тиждень або мільйон на рік? Математик або мудрець дадуть вам неправильну відповідь. Волхви принесли дорогоцінні дари, але серед них не було одного". Чому саме у цей момент автор вперше згадує про волхвів та вживає слово «мудрець»? Який сенс воно тут має? 
   За біблійною легендою дари, принесені Немовляті волхвами, були швидше знаком шанування, визнання його влади, ніж дарами любові. Тому автор і говорить, що серед їх дорогоцінних дарів "не було одного" - любові.
 Перечитаємо останній абзац оповідання: «Волхви, ті, що принесли дари немовляті у яслах, були, як ви знаєте, мудрі люди, надзвичайно мудрі люди. Вони винайшли звичай робити різдвяні подарунки. Бо вони були мудрі, і дари їхні були мудрі, не виключено, що їх можна було навіть замінити, якщо траплялися два однакових подарунки. А я розповів вам нічим не примітну історію про двох дурненьких дітей, які жили у восьмидоларовій квартирі і зовсім немудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами. Але до відома мудреців наших днів слід сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як вони. Це всюди так. Вони і є волхви».
- Хто  є волхвами ? 
(Ті, хто має в серці любов)
- А хто приніс на Землю любов?
 (Ісус Христос. Ось чому Різдво  пов’язано із змінами у душах і серцях людей).
- Як перевірити, це справжнє кохання чи обман? 
(Людина, яка кохає, готова віддати все заради коханого)
- А чим пожертвував Ісус Христос заради людства? 
(Собою)
- У чому полягає справжня мудрість, за думкою автора?
(За думкою автора, саме такі люди, як Джім і Делла – наймудріші, тому що вони змогли відмовитися від власного скарбу заради коханого.  Деллу найбільше хвилювало, що їй подарувати  Джіму, а не що він подарує їй. Обидва герої безкорисливі. І це, на думку О.Генрі, робить їх мудрецями - волхвами.)

-Дайте відповідь на запитання автора: «Яка різниця між вісьмома доларами на тиждень і мільйоном на рік» ?
(Делла і Джім подарували один одному щось більше. Герої довели, що, незважаючи на усі труднощі життя, кожен з них піклується в першу чергу про кохану людину, а не про себе. Адже, коли люблять по-справжньому, не думають про себе. Мудрість їхнього вчинку полягає у тому, що  кожен з них пожертвував найціннішим, що у нього було, аби його друга половина була щаслива. У світі немає нічого ціннішого за любов, і ніякі подарунки, навіть найдорожчі, не можуть замінити це почуття. І тільки той, хто нічого не жаліє для іншого і готовий віддати усе, щоб подарувати йому радість, і є справжній мудрець, мудрий не розрахунком, а серцем, сповненим любові).

У  новелі два фінали: сумний і щасливий. Поясніть це.
 (Сумний фінал: подарунки виявилися «занадто гарні».
Щасливий фінал – герої твору зробили безцінний подарунок один одному –проявили любов, відданість). 

ВИСНОВОК. Найпрекрасніший скарб є у кожного з нас - це любов. А хто зможе відчути почуття кохання-отримає дар волхвів-мудрість. Джим і Делла дійсно віддавали найдорожче, що у них було. Справжня вартість подарунків Делли та Джіма полягає не в їхній коштовності, а в тому, що вони є символом самовідданого кохання.Волхви принесли дари, але серед них не було головного, письменник не називає  його, але нам зрозуміло,  що цей дар  -  любов і вірність. Їх не купити, якщо навіть в кишені у вас мільйон.

Сам О.Генрі  вважав: «Ви  чекаєте скарбів, які, як манна небесна, упадуть до  вас у вигляді золотих  доларів  чи кредиток, а між тим у кожного з вас є неймовірні скарби, які ви мало цінуєте». Це  ваша душа і ваша любов  до людей. Пам’ятайте про цю пораду письменника. Будьте ж мудрими волхвами!

2. Таблицю перенести в робочий зошит. 


Надсилати нічого не треба. Записи допоможуть вам при виконанні підсумкового тесту.
_________________________________________________________

09.04.20. О.Генрі."Дари волхвів"

1.Ознайомитися з наступною інформацією. У робочий зошит записати символи та їх значення, зазначені в плакатах.



ВОЛХВИ - це  вибрані Богом люди, посередники між небом і землею, виконавці волі богів; чарівники, уміли гадати по сонцю, місяцю і зорям, птахах, тваринах тощо.

У Новому Запвіті волхви згадані тільки в Євангелії від Матвія. Це мудреці зі Сходу, які, слідуючи за зіркою, прийшли поклонитися немовляті Ісусу (Мт 2: 1 і далі). У дар Спасителю маги принесли золото (як Царю), ладан (як Богу, тому що ладан використовувався під час релігійних церемоній) і смирну (як смертній людині, тому що її використовували в траурних церемоніях). Більш докладних відомостей в Біблії про них немає.


2. Дати короткі відповіді на запитання за змістом твору (письмово).

1. Скільки грошей було в Делли?
2. Якою була плата за квартиру?

3. Яке свято наближалося?

4. Що знаходилося між вікнами кімнати?

5. Якого кольору волосся Делли?

6. Що лежало на підлозі в кімнаті?

7. Якого кольору капелюшок Делли?

8. Скільки дівчина отримала за волосся?

9. Скільки часу Делла шукала подарунок для Джима?

10. Що купила дівчина для коханого?

11. Які дві якості притаманні і подарунку, і Джиму?

12. Скільки коштував подарунок для коханого?

13. Що зробила Делла з остриженим волоссям?

14. Що дівчина збиралася приготувати на вечерю?

15. Скільки років Джиму?

16. Який одяг молодого чоловіка давно потребував заміни на новий?

17. Що подарував Джим своїй коханій?

18. Хто волхви у творі?


Відповіді на завдання 2 надіслати до 11.04.20, 19.00

Відповіді можна надсилати зразу в повідомленнях електронної пошти або фото зошита (як вам зручніше).

dansvet0369@gmail.com

___________________________________________________

07.04.20. Світова новела. Новела як художній жанр, її характерні ознаки, різновиди. О.Генрі – майстер новели. 
1. Користуючись інформаційним плакатом, запишіть у робочий зошит :
Новела - це ...
Ознаки новели: 
Види новели: 



2. За підручником опрацювати с. 228 - 230.

3. Письмово виконайте наступне завдання та надішліть його на електронну пошту (до 08.04.20, 19.00

dansvet0369@gmail.com




4. За підручником прочитати новелу О.Генрі " Дари волхвів"( с. 236 - 240).

_________________________________________

26.03.20. До уваги семикласників!

Дякую тим, хто виконує завдання, надсилає мені їх і таким чином отримує і знання, й оцінки. Адже після карантину до цих тем повертатися не будемо. Будь ласка, виконуйте завдання своєчасно. Якщо відповідь прийде після зазначеного терміну, то оцінка або буде знижена, або робота зовсім не оцінюватиметься. Дякую всім за розуміння. Будьте здорові!



Тема. Позакласне читання. А.К.Дойл. «Собака Баскервілів».

1.  Прочитати оповідання (можна подивится фільм).

https://www.youtube.com/watch?v=iS5kA3oE3Gk

2. Виконати письмове завдання.

1   1. Записати 3 факти з твору, які вам сподобалися або вразили.

2. Із поданих ознак випишіть лише ті, які можна віднести до твору “ Собака Баскервілів ” Артура Конан Дойля:       наявність злочинця;
      наявність таємниці;
      головний герой – мандрівник;
       різновид пригодницької літератури;
      різновид історичної літератури;
       головний герой – детектив;
        наявність злочину, розкриття;
       ліричний твір;
      драматичний твір;
      прозовий твір;
     зло перемагає;
-- зло карається.  

3. Поставити 2 запитання автору за змістом твору.

Відповіді надсилайте на електронну пошту до 28.03.20, 19.00.

dansvet0369@gmail.com


Картинки по запросу "будьте здорові"

_____________________________________

24.03.20. Повторюємо тему "Літературний детектив".

Любі семикласники! ОБОВ'ЯЗКОВО виконайте текст в режимі онлайн (до 25.03.20, 16.00)





19.03.20. РМ № 3. Відгук про прочитаний твір 

Орієнтовний план відгуку

1. Назва та автор книги, про яку пишеться відгук.
2. Про що говориться у книзі? 
3. Хто головні герої?
4. Чи сподобалися тобі їхні характери та вчинки? Чому?
5. Які питання виникли у тебе під час читання?
6. Чи сподобалася тобі ця книга? Чому?
7. Чи радиш ти прочитати цю книгу іншим читачам?
8. Які враження викликала в тебе ця книга?.

Зразок відгуку на прочитану книгу

Відгук на книгу Дональда Соболя "Детективні історії"

       Я іноді замислююсь над тим, чому читати книгу цікавіше, ніж дивитися фільм? Потім розумію: читаючи книгу, я уявляю героя таким, яким малює його моя уява. Адже часто буває й так: після прочитаної книги подивишся фільм і розчаруєшся - герой зовсім не такий, яким я його уявляв.      У книг є свої переваги: їх можна читати коли захочеш або коли є час,їх можна брати з собою куди завгодно, а ще можна читати думки героїв. Хіба це не чудово?      Я читав багато різних книг - від казок та історій з життя школярів до містики й детективів.  І зараз хочу зупинитися на останніх. Дехто вважає читання детективів порожнім витрачанням часу, запевняє нас, що ці книги не цікаві, нічого не вчать. А я хочу заперечити цю думку.      Недавно я прочитав серію дитячих детективів автора Дональда Соболя. Це невеликі заплутані історії без розв'язки, тож довелося самому шукати відповідь на запитання, хто ж злочинець. А якщо в мене не виходило дійти істини, то наприкінці книги я знаходив відповіді, які дивували своєю простотою.      Ці історії навчили мене спостережливості. Я довідався багато цікавого: виявляється, увігнуті поверхні перевертають зображення, а червоні предмети під  синіми ліхтарями здаються чорними.      Я сподіваюся, що в житті книги будуть зі мною завжди, тому що в епоху ІТ - технологій дуже важливо бути не тільки тямущою людиною, а й мати добре серце, бути порядним. І саме книги допоможуть мені орієнтуватися в цьому складному , але цікавому світі.

                           

 ЗАВДАННЯ 

У робочий зошит написати відгук на один із прочитаних детективів  (Е.А.По "Золотий жук", А.К.Дойл "Пістрява стрічка" , А.К.Дойл "Спілка рудих").

_______________________________________________________________________

17.03.20. Шерлок Холмс і доктор Ватсон - класичний детективний дует.

1. Словникова робота (запис до робочого зошита).

Класичний - зразковий, взірцевий.
Детектив - слідчий, нишпорка.
Дует - двоє людей, які спільно виконують певну роботу. 

2. Вправа "Розподіліть речі". Запишіть, кому належать речі ( Ім'я : речі)

(роботу обов'язково виконати в зошиті).

Картотека,  шнур, валіза з медичними інструментами, хімічні препарати, батіг, люлька,  чорнило, скрипка, перо, револьвер, папір, енциклопедія,  блюдечко з молоком.   

3. Розшифруйте криптограму (кожна цифра відповідає певній літері алфавіту).

У робочий зошит занести таблицю Надіслати можна тільки вислів (без таблиці).

18
7

20
19
17
11
16
33
8
23
31
22
33














19
4
19
28
12
18

19
23
26
,
14
19
23














18
7

21
19
2
11
23
31





















Відповіді на завдання 2, 3 можна надсилати на електронну адресу, зазначивши прізвище того, хто виконав роботу.

dansvet0369@gmail.com

Картинки по запросу "успіхів вам"
______________________________________________

12.03.20. А.К.Дойл "Спілка рудих".

Картинки по запросу "конан лойл спілка рудих"
1. Прочитати за підручником с. 215 - 223.
2. Складіть ( письмово у робочому зошиті) ланцюжок подій. 

PS.  Якщо виникають запитання,  пишіть на електронну адресу  (dansvet0369@gmail.com  у той час, коли у вас за розкладом урок.

_____________________________

10.02.2020. К.Симонов. «Жди мене…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

1. Опрацювати за підручником с. 184 - 186.
2. Переглянути відео "Живий голос Симонова".
3. Вивчти вірш напам'ять (можна російською мовою).
Картинки по запросу "бажаю успіху"

__________________________________________________________

03.02.2020. 

Р.Бернс. «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. Г.Гейне. «Коли настав чудовий май…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

1. Опрацювати за підручником с. 181 - 184.

2. Скласти асоціативні кущі "Дружба", "Кохання"
3. Скласти паспорт твору Р. Бернса "Моля любов - рожевий квіт..."
Тема:
Ідея:
Жанр:
Вид лірики:
Художні засоби:
       епітети:
       метафори:
       гіпербола:
       
4. Складіть асоціативну характеристику імені поета Гейне:
    Г - 
    Е - 
    Н - 
    Р -
    І - 
    Х - 

5. Вивчити напам'ять поезію Г.Гейне "Коли настав чудовий май..."
Картинки по запросу "бажаю успіху""
______________________________________________________________________

22.10.19.

Тема. Вальтер Скотт "Айвенго".

1. ПЕРЕЙТИ ВНИЗ ПО СТРІЧЦІ ДО ДАТИ       06.11.18. 

2. Виконати запропоновані завдання 

БАЖАЮ  УСПІХУ!!!

Картинки по запросу бажаю успіху

____________________________________________________________________

03.10.19. Р. Л. Стівенсон. "Вересовий трунок"

ЗАВДАННЯ

І. Уважно переглянути й прослухати "живу" презентацію.
ІІ. Дати відповіді на запитання(письмово).
 1. Ким були предки Р.Л.Стівенсона?
 2. Яку освіту здобув Р.Л.Стівенсон?
 3. Заповнити таблицю "Ознаки фольклорної та літературної балад у творі Р.Л.Стівенсона "Вересовий трунок".

Ознаки фольклорної балади
Ознаки літературної балади














4. Скласти "Візитну картку балади"

Візитна картка балади

1.Автор твору
2.Назва
3. Вид балади
4.Джерела балади
5. Тема твору
6. Ідея 
7. Персонажі
8. Художні засоби



_________________________________________________________________________________

01.10.19.

Похожее изображение

Завдання.
1. Уважно прослухати й подивитися "живу" презентацію.
2. За матеріалом відеоролика скласти паспорт твору, виписати образи-символи та їх значення в баладі.
3. Скласти таблицю "Реальне і фантастичне в баладі".
4. Скласти сенкан "Князівна-світязянка".



__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



КВІТЕНЬ, 2019.

Тема. О.Генрі. "Дари волхвів"
Похожее изображение
Завдання.
1. Прочитати за підручником с. 236 - 240.
2. Переглянути "живу" презентацію.



3. Знати відповіді на запитання, що звучать у відеоролику (усно).
4. Скласти сенкан "Джеймс", "Делла". (письмово)

БАЖАЮ УСПІХУ!
Картинки по запросу смайлик улыбка
_________________________________________________________________________________

28.01.2019.
Картинки по запросу о грін пурпурові вітрила

Тема. О.Грін (Олександр Гриневський). "Пурпурові вітрила".

Завдання. Прочитати за підручником статтю про письменника. (с. 161 - 164). Переглянути "живу" презентацію. Письмово скласти "ланцюжок життя" письменника.



Завдання. Прочитати уривки з повісті-казки "Пурпурові вітрила" (с. 165 -181).
1. Перенести в зошит  схему "Символічні образи  в повісті О.Гріна "Пурпурові вітрила".



2. Складіть сенкани  "Ассоль", "Грей".

3. Переглянути фільм. 
https://www.youtube.com/watch?v=skj1iwH6ed


__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



06.11.18. Тема. В.Скотт. Історичний роман "Айвенго".



Похожее изображение

ЗАВДАННЯ
1. Уважно переглянути й прослухати "живі" презентації.
2. У робочому зошиті зробити такі записи:

  • Записати основні конфлікти роману
  • Записати теми твору
  • Записати проблеми, порушені у творі
  • Заповнити таблицю, використаши інформацію "живих" презентацій та текст прочитаного твору
СОЦІАЛЬНІ ПРОШАРКИ, ЗОБРАЖЕНІ В РОМАНІ


ПРОШАРКИ
ПЕРСОНАЖІ
Королівська верхівка
Король Річард І Левове серце, Принц Джон
Духовенство

Англосакси

Лицарі

Селяни та городяни

Розбійники








БАЖАЮ  УСПІХУ!  :))  

_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________


01.10.19.
Тема. А.Міцкевич. "Світязь".
Похожее изображение
Завдання.
1. Уважно прослухати й подивитися "живу" презентацію.
2. За матеріалом відеоролика скласти паспорт твору, виписати образи-символи та їх значення в баладі.
3. Скласти таблицю "Реальне і фантастичне в баладі".
4. Скласти сенкан "Князівна-світязянка".


                                              




1 комментарий:

  1. Добрий вечір! Чому не вказуєте авторів матеріалу, яким користуєтеся? Ви берете його в групі "Лінгвістичні смаколики". А якже академічна доброчесність?

    ОтветитьУдалить