02.05.22.
31.05.22.
1. Дати усні відповіді на запитання на с. 270-271.
____________________________________
26.05.22.
02.05.22.
Завдання на літо
Прочитати твори, запропоновані програмою для 8 класу
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА, 8 КЛАС
Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності.
Біблія. Старий Заповіт. Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей. Новий Заповіт. Відвідини мудреців зі Сходу. Втеча в Єгипет і вбивство немовлят. Повернення з Єгипту до Назарета. Нагірна проповідь. Нова справедливість.
Коран як пам’ятка світової літератури.
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь.
Гомер. «Іліада»: «Двобій Ахілла і Гектора»(пісня 22, вірші 140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470 – 670).
Тіртей. «Добре вмирати тому…»
Сапфо. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»).
Есхіл. «Прометей закутий».
Вергілій. «Енеїда» .
Горацій. «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»).
Овідій. «Сумні елегії» («Життя поета» (VI, 10) ).
Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї».
Ду Фу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття».
Омар Хайям. Рубаї . (4 рубаї вивчаються напам’ять).
«Пісня про Роланда». (Французький епос)
Данте Аліг’єрі. Сонет 11.
Петрарка Ф. Сонети № 61, 132 (Один із сонетів вчиться напам’ять).
Шекспір В. Сонети № 66, 116, 132. (Один із сонетів вчиться напам’ять). «Ромео і Джульєтта».
М. де Сервантес . «Дон Кіхот» (І частина).
Луїс де Гонгора – і Арготе. «Галерник».
Джонн Донн. « Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).
Мольєр. «Міщанин – шляхтич».
Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц».
Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Космовська Б. «Буба», «Буба: мертвий сезон».
__________________________________________
31.05.22.
Контрольна робота № 6.
Відповіді на запитання
Надіслати до 30.05.
dansvet0369@gmail.com
24.05.22.
1. Переглянути експрес - урок.
Скласти сенкан або інформативне гроно "Мегі" (7-8 моментів)
_____________________________________
19.05.22.
1. Прочитати за підручником с. 267 - 268.
17. 05. 22.
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.
Скласти сюжетний ланцюжок твору та інформативне гроно (асоціативний кущ) на 8 чинників "Софі".
Надіслати до 19.05.22.
dansvet0369@gmail.com
12.05.22.
Д.В.Джонс. «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.
1. За підручником прочитати й переказати с. 256 - 265.
10. 05.22.
Утвердження сили
людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
1. Переглянути Ourboox pf gjrkbrfyyzv, перейшовши за покликанням.
05.05.22.
!!! УВАГА! У підручнику є тільки короткі відомості про письменника. Самого твору немає. Тому прийдеться попрацювати з тим матеріалом, що даю я.
03.05.22.
1. Запишіть у зошит образи-символи.
dansvet0369@gmail.com
28.04.22.
1. Прочитати уважно біографічні відомості про Рюноске Акутагави (с.248-250).
!!! У самостійній роботі за новелою (через декілька уроків) будуть запитання по відеоуроку.
26. 04. 22.
1. Опрацювати інформаційну картку.
2. Виконати самостійну роботу (до 29.04.22)
Герберт Уеллс «Чарівна крамниця»
Заповнити таблицю
«Так» чи «Ні»
Свій варіант відповіді, якщо «Ні»
Факт |
Так |
Ні |
Свій варіант
відповіді, якщо «Ні» |
1. Г.Уеллс
писав свої твори в жанрі фантастики. |
+ |
|
|
2. Першою
книгою Уеллса став підручник з історії Англії. |
|
+ |
Підручник з
біології. |
3. Розповідь у
новелі «Чарівна крамниця» ведеться від 1-ї особи. |
|
|
|
4. Двері
чарівної крамниці відчинені для всіх дітей. |
|
|
|
5. Коробку
«Купи і дивуй друзів» незвичайний продавець витягнув із власної кишені. |
|
|
|
6. Поряд із
капелюхом сидів маленький песик.
|
|
|
|
7. У
чоловіка-продавця одне вухо було довше за друге. |
|
|
|
8. Продавець
цілком заволодів увагою Джипа. І хлопчик ухопився за його палець так само, як
хапався за палець батька. |
|
|
|
9. Джип
запропонував батькові погратися в перегони. |
|
|
|
10. Батько
опинився на вулиці й побачив трохи приголомшеного Джипа. |
|
|
|
11. Джип був
задоволений тим, як провів день, і в руках у нього було п’ять пакунків. |
|
|
|
12. У хлопчика
з’явилися олов’яні солдатики і руде кошеня. |
|
|
|
13. З часу
відвідування чарівної крамниці минуло шість місяців. |
|
|
|
14. Щоб олов’яні солдатики Джипа ожили, йому варто
було промовити одне словечко, коли він відкривав коробку з ними. |
|
|
|
15. Установіть
відповідність між елементами композиції твору та епізодами новели. |
|||
|
А. Зникнення
хлопчика. Б. Диво для
Джипа продовжується вдома, батькові воно недоступне. В.
Крамниця-міраж. Г. Огляд
чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного хлопчика. Товари
для Джипа. Д. Джип підвів
батька до вітрини. |
dansvet0369@gmail.com
21. 04. 22.
1. Опрацювати інформаційні картки. Зробити відповідні записи в зошит (не надсилати).
19.04.22.
Роботу виконати до 22.04.22.
Видатний англійський фантаст Г.Д.Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.
14.04.22.
О.Генрі. "Останній листок". Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка.
Заповнити схему - характеристику ( можна як інформативне гроно + цитати; можна як зв'язне висловлювання) . Надіслати фото роботи в зошиті або окремий файл до 18.04.22.
dansvet0369@gmail.com
Підготуватися до перевірної роботи за новелами О.Генрі.
____________________________________________
12.04.22.
1. Переглянути (уважно) експрес - урок. (У підсумковому тесті будуть запитання за відеороликом).
2. Опрацювати наступну інформацію.
??? Чим Берман і Мойсей доводять своє призначення на землі?
??? Якою заповіддю Божою керувався Берман у своєму житті? ("Люби ближнього свого, як самого себе")
"Берман намалював не просто листок, це був його шедевр, про який він мріяв усе життя", - читаємо у фіналі новели. Добро, яке зробив Берман, - це врятоване життя молодої дівчини в першу чергу і здійснення його заповітної мрії. Він виконав своє призначення на землі - творити добро і творити прекрасне, і життя він прожив недаремно. Цей старий невдаха постає взірцемтієї дієвої любові, яка без жодного слова кидається на допомогу іншим. Образ Бермана набуває справжньої духовної величі.
Джонсі одужала, але помер художник, який мріяв створити шедевр.??? Тож яке відношення має листя плюща до одужання дівчини?
??? Якого значення у творі набуває слово шедевр?
??? Що уособлює останній листок впродовж твору?
??? Що віддаляє Джонсі від картини за вікном? Що ця відстань і ця перепона можуть символізувати?
??? Чому Сью називає малюнок Бермана шедевром? (Він змусив Джонсі жити).
??? Порівняйте символіку слова останній в творах Дж. Олдріджа "Останній дюйм" та О.Генрі "Останній листок".
3. Запис у зошит.
Символіка твору
Останній листок - символ надії, що не вмирає; віри в майбутнє.
Штора на вікні - символ бар'єру між дійсністю та мрією, життям і смертю, реальністю і надією.
Дощ - символ безнадії, безвиході, передчуття смерті.
Плющ - символ безсмертя, сили життя.
4. Таблицю перенести в зошит.
Риси характеру Бермана
Позитивні Негативні Людяний, милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався ними, здатний на високий моральний вчинок, скромний. «Капосний дідок»; глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий; хвастався своїм майбутнім шедевром; мріє, а не діє; останні роки не малював нічого; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля.
Позитивні | Негативні |
Людяний, милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався ними, здатний на високий моральний вчинок, скромний. | «Капосний дідок»; глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий; хвастався своїм майбутнім шедевром; мріє, а не діє; останні роки не малював нічого; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля. |
ВИСНОВОК. Письменник висвітлив найважливішу рису Бермана - людяність, здатність думати про іншого. Непоказна, звичайна людина, у якої більше мінусів, аніж плюсів,здатна на високий моральний вчинок. Як основний художній засіб створення образу Бермана використовується антитеза.
Повторити, що таке антитеза.
PS. Надсилати нічого не треба._____________________________________________________________
07.03.22.
1. Прочитати за підручником новелу О.Генрі "Останній листок" (.с.230 - 235.)
2. Перейти за покликанням на інтерактивний плакат.
3. З плаката перенести в зошит "Інформаційну картку до вивчення новели "Останній листок" О.Захарової (третя колонка плаката).
4. Прослухати аудіокнигу "Останній листок українською" (четверта колонка плаката).
5. Скласти паспорт твору.
Рік видання -
Жанр -
Тема -
Ідея -
Головні герої -
Композиція твору
Експозиція -
Зав'язка -
Розвиток дії -
Кульмінація -
Розв'язка -
!!! Надсилати нічого не треба.
05.04.22.
Новела - це ...
Ознаки новели:
Види новели:
ВОЛХВИ - це вибрані Богом люди, посередники між небом і землею, виконавці волі богів; чарівники, уміли гадати по сонцю, місяцю і зорям, птахах, тваринах тощо.
У Новому Запвіті волхви згадані тільки в Євангелії від Матвія. Це мудреці зі Сходу, які, слідуючи за зіркою, прийшли поклонитися немовляті Ісусу (Мт 2: 1 і далі). У дар Спасителю маги принесли золото (як Царю), ладан (як Богу, тому що ладан використовувався під час релігійних церемоній) і смирну (як смертній людині, тому що її використовували в траурних церемоніях). Більш докладних відомостей в Біблії про них немає.
Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
1. Прочитати уважно запропоновану статтю.
Словникова робота.
-Хто такі волхви?
(Волхви – це східні мудреці, які по зорях дізнались про народження Ісуса Христа, прийшли вклонитись йому і принесли дари).
-Що подарували немовляті волхви? (Вони подарували йому золото, ладан, мирро Волхви подарували Ісусу золото як символ визнання його царем на знак земної влади. Ладан - як знак Божественного походження і небесної влади і ми бачимо, як у храмах підноситься кадильний дим. Третій дар — мирро. Це та річ, якою помазували людину, котра померла. Фактично волхви пророкують смерть Ісуса. І ми знаємо, що смерть Христа - то смерть жертовна, бо Він прийшов, щоб принести Себе в жертву за кожного з нас. !!! Таблицю перенести в зошит.
Дари волхвів | Символи для людства | Символ для людини |
Золото | символ влади, могутності | це наші добрі справи, моральні чесноти |
Ладан | символ священного «помазання на царство» | образ молитви |
Мирро | символ тернового куща, запашна речовина, знак благоговіння . | допомога ближнім жертовно - не заради когось і чогось, а заради Христа, жертва своїм майном, часом, любов'ю |
-Автор філософськи зауважує: "Що більше - вісім доларів в тиждень або мільйон на рік? Математик або мудрець дадуть вам неправильну відповідь. Волхви принесли дорогоцінні дари, але серед них не було одного". Чому саме у цей момент автор вперше згадує про волхвів та вживає слово «мудрець»? Який сенс воно тут має? За біблійною легендою дари, принесені Немовляті волхвами, були швидше знаком шанування, визнання його влади, ніж дарами любові. Тому автор і говорить, що серед їх дорогоцінних дарів "не було одного" - любові. Перечитаємо останній абзац оповідання: «Волхви, ті, що принесли дари немовляті у яслах, були, як ви знаєте, мудрі люди, надзвичайно мудрі люди. Вони винайшли звичай робити різдвяні подарунки. Бо вони були мудрі, і дари їхні були мудрі, не виключено, що їх можна було навіть замінити, якщо траплялися два однакових подарунки. А я розповів вам нічим не примітну історію про двох дурненьких дітей, які жили у восьмидоларовій квартирі і зовсім немудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами. Але до відома мудреців наших днів слід сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як вони. Це всюди так. Вони і є волхви». - Хто є волхвами ? (Ті, хто має в серці любов) - А хто приніс на Землю любов? (Ісус Христос. Ось чому Різдво пов’язано із змінами у душах і серцях людей). - Як перевірити, це справжнє кохання чи обман? (Людина, яка кохає, готова віддати все заради коханого) - А чим пожертвував Ісус Христос заради людства? (Собою) - У чому полягає справжня мудрість, за думкою автора?(За думкою автора, саме такі люди, як Джім і Делла – наймудріші, тому що вони змогли відмовитися від власного скарбу заради коханого. Деллу найбільше хвилювало, що їй подарувати Джіму, а не що він подарує їй. Обидва герої безкорисливі. І це, на думку О.Генрі, робить їх мудрецями - волхвами.)
-Дайте відповідь на запитання автора: «Яка різниця між вісьмома доларами на тиждень і мільйоном на рік» ? (Делла і Джім подарували один одному щось більше. Герої довели, що, незважаючи на усі труднощі життя, кожен з них піклується в першу чергу про кохану людину, а не про себе. Адже, коли люблять по-справжньому, не думають про себе. Мудрість їхнього вчинку полягає у тому, що кожен з них пожертвував найціннішим, що у нього було, аби його друга половина була щаслива. У світі немає нічого ціннішого за любов, і ніякі подарунки, навіть найдорожчі, не можуть замінити це почуття. І тільки той, хто нічого не жаліє для іншого і готовий віддати усе, щоб подарувати йому радість, і є справжній мудрець, мудрий не розрахунком, а серцем, сповненим любові).
У новелі два фінали: сумний і щасливий. Поясніть це. (Сумний фінал: подарунки виявилися «занадто гарні». Щасливий фінал – герої твору зробили безцінний подарунок один одному –проявили любов, відданість).
ВИСНОВОК. Найпрекрасніший скарб є у кожного з нас - це любов. А хто зможе відчути почуття кохання-отримає дар волхвів-мудрість. Джим і Делла дійсно віддавали найдорожче, що у них було. Справжня вартість подарунків Делли та Джіма полягає не в їхній коштовності, а в тому, що вони є символом самовідданого кохання.Волхви принесли дари, але серед них не було головного, письменник не називає його, але нам зрозуміло, що цей дар - любов і вірність. Їх не купити, якщо навіть в кишені у вас мільйон.
Сам О.Генрі вважав: «Ви чекаєте скарбів, які, як манна небесна, упадуть до вас у вигляді золотих доларів чи кредиток, а між тим у кожного з вас є неймовірні скарби, які ви мало цінуєте». Це ваша душа і ваша любов до людей. Пам’ятайте про цю пораду письменника. Будьте ж мудрими волхвами!
Таблицю перенести в робочий зошит.
Дати короткі відповіді на запитання за змістом твору (письмово).
1. Скільки грошей було в Делли?
2. Якою була плата за квартиру?
3. Яке свято наближалося?
4. Що знаходилося між вікнами кімнати?
5. Якого кольору волосся Делли?
6. Що лежало на підлозі в кімнаті?
7. Якого кольору капелюшок Делли?
8. Скільки дівчина отримала за волосся?
9. Скільки часу Делла шукала подарунок для Джима?
10. Що купила дівчина для коханого?
11. Які дві якості притаманні і подарунку, і Джиму?
12. Скільки коштував подарунок для коханого?
13. Що зробила Делла з остриженим волоссям?
14. Що дівчина збиралася приготувати на вечерю?
15. Скільки років Джиму?
16. Який одяг молодого чоловіка давно потребував заміни на новий?
17. Що подарував Джим своїй коханій?
18. Хто волхви у творі?
dansvet0369@gmail.com
31.03.22.
Відгук - це висловлювання окремо взятої людини про той чи інший твір, що має емоційно-оціночний характер, що містить аргументацію думки автора, підкріплену доказами.
Звучить складно, але за фактом потрібно лише дати оцінку (сподобалася або не сподобалася), а також пояснити чому. Дуже важливо максимально розкрити тему і дати розгорнуту відповідь.
Літературний відгук - річ суб 'єктивна. У ньому автор не тільки ділиться емоційним враженням, він також розкриває себе через свої читацькі пристрасті. Значна частина аргументації заснована на особистому досвіді, книжкових смаках і уподобаннях.
Що це означає? По суті, учень має право на власну незалежну думку про будь-яку книгу, тим більше, якщо він грамотно сформулює свої думки і підкріпить їх доказами (цитати, фрагменти тексту). Однак не варто скидати з рахунків думку викладача: на уроках зазвичай розбираються рецензії літературознавців, підкріплені реальними історичними фактами.
2. План відгуку.
- Вступ. У ньому має прозвучати назва книги та ім 'я письменника. Почати текст можна зі слів: "Нещодавно я прочитав..." або "Твір (назва) написаний відомим автором ...."
- Опис книги. Тут потрібно розповісти про персонажів, почати можна так: "Основними героями оповідання (повісті) є..." або "У цій історії автор розповів про...."
- Сюжет. Не потрібно робити докладний переказ всього тексту, достатньо двох-трьох пояснюючих пропозицій. Наприклад, так: "У розповіді описано конфлікт між..." або "Книга знайомить нас з пригодами...".
- Міркування. Основна частина відгуку. У ній потрібно висловити свою думку про твір, аргументувати його, можна дати окрему оцінку різним епізодам, персонажам. Почати можна так: "З усіх героїв розповіді мені найбільше сподобався..., тому що... (перерахувати риси характеру) ".
- Заключна частина. У ній потрібно дати узагальнену оцінку всій книзі, можливо шляхом порівняння з іншими роботами того ж автора або тієї ж жанрової спрямованості. Але можна і обмежитися рекомендаціями: "Я всім раджу прочитати книгу...."
- Про що говориться в книжці?
- Чи знайомий тобі автор, які ще твори цього письменника ти читав?
- Основна ідея твору?
- Що найбільше сподобалося (окремі епізоди, персонажі)?
- Що не сподобалося?
- На кого хочеться бути схожим з героїв?
- Де і в який час відбувається історія, описана в книзі?
- Чи описані в книзі якісь історичні події, незвичайні природні явища?
- Чи є якісь особливості мови книги - незвичайні вирази, цікаві літературні прийоми?
- Про що ти задумався після прочитання?
!!! Роботу надіслати до 04.04.22. (Можна надрукувати у Word і прикріпити файл)
dansvet0369@gmail.com
29.03.22.
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. ТЛ: оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
24.03.22.
На допомогу учням!!!
1. Прочитати за підручником уривки з оповідання "Спілка рудих" (с. 215 - 223).
22.03.22.
1.Словникова робота (Запис у зошит).
Як працює думка Шерлока Холмса?
1. Побудова алгоритму - повної картини злочину - на основі всіх зібраних фактів та речових доказів.
2. Відштовхуючись від отриманої картини злочину, сищик розшукує того єдиного злочинця (або той головний мотив злочину), який відповідає отриманій картині.
Приклад дії методу дедукції у «Пістрявій стрічці»: проблема Хелін Стоунер - факти з розповіді дівчини - сутичка з Ройлоттом - з’ясування істинної причини переслідування пасербиць Ройлоттом - переконання в активності дій злочинця - обстеження місця злочину, що може статися (чітке розуміння способу злочину на основі зібраних фактів)- засідка - порятунок Хелін та покарання злочинця. Головний принцип створення уявлення про картину злочину - сувора логіка, яка допомагає Холмсу за розрізненими і мало значущими відокремлено деталями встановити картину так, якби він бачив її на власні очі.
Артур Конан Дойл використовував термін «дедукція» не в його суворому науковому визначенні, свідченням чому є шляхи розслідування Шерлока Холмса. Детектив-інтелектуал йшов або шляхом заперечення та відкидання зайвого (англ. deduction - віднімання), або використовував логічний метод, що дозволяє приходити від загального до окремого.
На запитання, у чому полягає його метод розслідування Шерлок Холмс пояснював: «Встановіть усі можливості, що відносяться до події, яку ви розслідуєте, потім виключіть послідовно усі їх, крім однієї, тоді це останнє й буде слугувати відповіддю на запитання, що вас цікавить». Проте частина методу метода Холмса заснована на індукції - умовиводі, побудованому шляхом від окремого до загального.
3. Скласти асоціативне (інформативне) гроно "Шерлок Холмс" (до 10 характеристик) Надіслати на електронну пошту до 24.03.22.
dansvet0369@gmail.com
15.03.22.
___________________________________
28.05.20. Підсумовуємо вивчене
Завдання на літо
Прочитати твори, запропоновані програмою для 8 класу
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА, 8 КЛАС
Веди як пам’ятка
індоєвропейської словесності.
Біблія. Старий Заповіт. Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей. Новий Заповіт. Відвідини мудреців зі Сходу. Втеча в Єгипет і вбивство немовлят. Повернення з Єгипту до Назарета. Нагірна проповідь. Нова справедливість.
Коран як пам’ятка світової літератури.
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь.
Гомер. «Іліада»: «Двобій Ахілла і Гектора»(пісня 22, вірші 140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470 – 670).
Тіртей. «Добре вмирати тому…»
Сапфо. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»).
Есхіл. «Прометей закутий».
Вергілій. «Енеїда» .
Горацій. «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»).
Овідій. «Сумні елегії» («Життя поета» (VI, 10) ).
Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї».
Ду Фу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття».
Омар Хайям. Рубаї . (4 рубаї вивчаються напам’ять).
«Пісня про Роланда». (Французький епос)
Данте Аліг’єрі. Сонет 11.
Петрарка Ф. Сонети № 61, 132 (Один із сонетів вчиться напам’ять).
Шекспір В. Сонети № 66, 116, 132. (Один із сонетів вчиться напам’ять). «Ромео і Джульєтта».
М. де Сервантес . «Дон Кіхот» (І частина).
Луїс де Гонгора – і Арготе. «Галерник».
Джонн Донн. « Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).
Мольєр. «Міщанин – шляхтич».
Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц».
Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Космовська Б. «Буба», «Буба: мертвий сезон».
Аромштам М. «Коли відпочивають янголи».
_____________________________________________
УВАГА!!! Час виконання роботи обмежений! Чекаю на відповіді до 27.05. 20., 20.00 Після зазначеного часу роботи не перевірятиму, не оцінюватиму.
1. Заповнити читацьку сторінку за одним із вивчених творів (див. тему контрольної роботи). (Можна фото зошита, можна роздрукувати картку і за повнити вручну, можна заповнити на комп'ютері).
2. Заповнити картку - характеристику персонажа одного з вивчених творів (відповідно до теми контрольної роботи). Завдання можна виконувати , як і попереднє.
!!! Якщо робота виконується в зошиті, то повинні бути зазначені рубрики, в яких ви даєте відповіді.
Твори, за якими ви можете давати відповіді
О.Генрі. "Дари волхвів", "Останній листок".
Г.Уеллс. "Чарівна крамниця"
Д.В.Джонс. "Мандрівний замок Хаула"
21.05.20. Діана Вінн Джонс. Мандрівний замок Хаула.
1. Ознайомитися з інформаційними картками.
2. Скласти сюжетний ланцюжок твору та інформативне гроно (асоціативний кущ) на 8 чинників "Софі".
Надіслати до 24.05.20. dansvet0369@gmail.com
!!! 26.05.20 - контрольна робота. Для її виконання буде виділено обмежений час.
Тож своєчасно дізнайтеся завдання.
1. Перегляньте відеоурок.
2. Запишіть у зошит образи-символи.
dansvet0369@gmail.com
4. Прочитати за підручником біографію Д.В.Джонс та уривки з її твору "Мандрівний замок Хаула" (с. 256 - 265). Завдання за твором отримаєте 21.05.20.
12.05.20.
1. Повторюємо вивчений матеріал.
Заповніть таблицю. Відповідь надішліть до 14.05.20 включно.
dansvet0369@gmail.com
Герберт Уеллс «Чарівна крамниця»
Заповнити таблицю
«Так» чи «Ні»
Свій варіант відповіді, якщо «Ні»
Факт |
Так |
Ні |
Свій варіант відповіді, якщо «Ні» |
1. Г.Уеллс писав свої твори в жанрі фантастики. |
+ |
|
|
2. Першою книгою Уеллса став підручник з історії Англії. |
|
+ |
Підручник з біології. |
3. Розповідь у новелі «Чарівна крамниця» ведеться від 1-ї особи. |
|
|
|
4. Двері чарівної крамниці відчинені для всіх дітей. |
|
|
|
5. Коробку «Купи і дивуй друзів» незвичайний продавець витягнув із
власної кишені. |
|
|
|
6. Поряд із капелюхом сидів маленький
песик.
|
|
|
|
7. У чоловіка-продавця одне вухо було довше за друге. |
|
|
|
8. Продавець цілком заволодів увагою Джипа. І хлопчик ухопився за його
палець так само, як хапався за палець батька. |
|
|
|
9. Джип запропонував батькові погратися в перегони. |
|
|
|
10. Батько опинився на вулиці й побачив трохи приголомшеного Джипа. |
|
|
|
11. Джип був задоволений тим, як провів день, і в руках у нього було п’ять пакунків. |
|
|
|
12. У хлопчика з’явилися олов’яні солдатики і руде кошеня. |
|
|
|
13. З часу відвідування чарівної крамниці минуло шість місяців. |
|
|
|
14. Щоб олов’яні солдатики Джипа ожили, йому
варто було промовити одне словечко, коли він відкривав коробку з ними. |
|
|
|
15. Установіть відповідність між елементами композиції твору та епізодами
новели. |
|||
|
А. Зникнення хлопчика. Б. Диво для Джипа продовжується вдома, батькові воно недоступне. В. Крамниця-міраж. Г. Огляд чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного
хлопчика. Товари для Джипа. Д. Джип підвів батька до вітрини. |
2. Прочитайте за підручником біографію Рюноске Акутагави та його новелу "Павутинка" ( с. 248 - 252).
Завдання за цим матеріалом отримаєте наступного тижня.
БАЖАЮ УСПІХУ!
05.05.10
1. Виконати тест (до 06.05.20. включно. З 07.05. доступу до тесту не буде).
2. Г.Д.Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
1. За підручником опрацювати біографію письменника 241 - 243. 2. Прочитати уривки з новели "Чарівна крамниця" (с.243 - 247).3. Опрацювати інформаційні картки. Зробити відповідні записи в зошит.
!!! Підготуватися до перевірної роботи за цією темою, яка буде на наступному тижні.
Надсилати нічого не треба (крім тесту)
__________________________________
28.04.20
О.Генрі. "Останній листок". Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка.
1. Заповнити схему - характеристику ( можна як інформативне гроно + цитати; можна як зв'язне висловлювання) . Надіслати фото роботи в зошиті або окремий файл до 01.05.20. включно.
dansvet0369@gmail.com
______________________________________________
23.04.20. О.Генрі. "Останній листок". Образ Бермана.
1. Переглянути (уважно) експрес - урок. (У підсумковому тесті будуть запитання за відеороликом).
2. Опрацювати наступну інформацію.
??? Чим Берман і Мойсей доводять своє призначення на землі?
??? Якою заповіддю Божою керувався Берман у своєму житті? ("Люби ближнього свого, як самого себе")
"Берман намалював не просто листок, це був його шедевр, про який він мріяв усе життя", - читаємо у фіналі новели. Добро, яке зробив Берман, - це врятоване життя молодої дівчини в першу чергу і здійснення його заповітної мрії. Він виконав своє призначення на землі - творити добро і творити прекрасне, і життя він прожив недаремно. Цей старий невдаха постає взірцемтієї дієвої любові, яка без жодного слова кидається на допомогу іншим. Образ Бермана набуває справжньої духовної величі.
Джонсі одужала, але помер художник, який мріяв створити шедевр.??? Тож яке відношення має листя плюща до одужання дівчини?
??? Якого значення у творі набуває слово шедевр?
??? Що уособлює останній листок впродовж твору?
??? Що віддаляє Джонсі від картини за вікном? Що ця відстань і ця перепона можуть символізувати?
??? Чому Сью називає малюнок Бермана шедевром? (Він змусив Джонсі жити).
??? Порівняйте символіку слова останній в творах Дж. Олдріджа "Останній дюйм" та О.Генрі "Останній листок".
3. Запис у зошит.
Символіка твору
Останній листок - символ надії, що не вмирає; віри в майбутнє.
Штора на вікні - символ бар'єру між дійсністю та мрією, життям і смертю, реальністю і надією.
Дощ - символ безнадії, безвиході, передчуття смерті.
Плющ - символ безсмертя, сили життя.
4. Таблицю перенести в зошит.
Риси характеру Бермана
Позитивні
|
Негативні
|
Людяний,
милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався
ними, здатний на високий моральний вчинок, скромний.
|
«Капосний дідок»;
глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий;
хвастався своїм майбутнім шедевром; мріє, а не діє; останні роки не малював
нічого; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля.
|
ВИСНОВОК. Письменник висвітлив найважливішу рису Бермана - людяність, здатність думати про іншого. Непоказна, звичайна людина, у якої більше мінусів, аніж плюсів,здатна на високий моральний вчинок. Як основний художній засіб створення образу Бермана використовується антитеза.
Повторити, що таке антитеза.
21.04.20. О.Генрі. "Останній листок". Особливості художньої мови новели.
1. Скласти паспорт твору.
Рік видання -
Жанр -
Тема -
Ідея -
Головні герої -
Композиція твору
Експозиція -
Зав'язка -
Розвиток дії -
Кульмінація -
Розв'язка -
2. Написати міні-твір ( 1 стор.) , продовживши речення:
Я дивлюсь у вікно, тому що ...
dansvet0369@gmail.com
______________________________________
16.04.20. О.Генрі. "Останній листок".
1. Прочитати за підручником новелу О.Генрі "Останній листок" (.с.230 - 235.)
2. Перейти за покликанням на інтерактивний плакат.
3. З плаката перенести в зошит "Інформаційну картку до вивчення новели "Останній листок" О.Захарової (третя колонка плаката).
4. Прослухати аудіокнигу "Останній листок українською" (четверта колонка плаката).
_____________________________________
14.04.20. О.Генрі."Дари волхвів".Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
1. Прочитати уважно запропоновану статтю. Скласти конспект прочитаного.
Словникова робота.
-Хто такі волхви?
(Волхви – це східні мудреці, які по зорях
дізнались про народження Ісуса Христа, прийшли вклонитись йому і принесли
дари).
-Що подарували немовляті волхви? (Вони
подарували йому золото, ладан, мирро )
Волхви подарували Ісусу золото як символ визнання його царем на знак
земної влади. Ладан - як знак Божественного походження і небесної влади і ми
бачимо, як у храмах підноситься кадильний дим. Третій дар — мирро. Це та річ,
якою помазували людину, котра померла. Фактично волхви пророкують смерть Ісуса.
І ми знаємо, що смерть Христа - то смерть жертовна, бо Він прийшов, щоб
принести Себе в жертву за кожного з нас.
Дари волхвів
|
Символи для людства
|
Символ для людини
|
Золото
|
символ влади, могутності
|
це наші добрі справи, моральні чесноти
|
Ладан
|
символ священного «помазання на царство»
|
образ молитви
|
Мирро
|
символ тернового куща, запашна речовина, знак благоговіння .
|
допомога ближнім жертовно - не заради когось і чогось, а заради Христа,
жертва своїм майном, часом, любов'ю
|
-Автор філософськи зауважує:
"Що більше - вісім доларів в тиждень або мільйон на рік? Математик або
мудрець дадуть вам неправильну відповідь. Волхви принесли дорогоцінні дари, але
серед них не було одного". Чому саме у цей момент автор вперше згадує про
волхвів та вживає слово «мудрець»? Який сенс воно тут має?
За біблійною легендою дари, принесені
Немовляті волхвами, були швидше знаком шанування, визнання його влади, ніж
дарами любові. Тому автор і говорить, що серед їх дорогоцінних дарів "не
було одного" - любові.
Перечитаємо останній абзац оповідання: «Волхви, ті,
що принесли дари немовляті у яслах, були, як ви знаєте, мудрі люди, надзвичайно
мудрі люди. Вони винайшли звичай робити різдвяні подарунки. Бо вони були мудрі,
і дари їхні були мудрі, не виключено, що їх можна було навіть замінити, якщо
траплялися два однакових подарунки. А я розповів вам нічим не примітну історію
про двох дурненьких дітей, які жили у восьмидоларовій квартирі і зовсім немудро
пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами. Але до відома
мудреців наших днів слід сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були
наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як
вони. Це всюди так. Вони і є волхви».
- Хто є волхвами ?
(Ті,
хто має в серці любов)
- А хто приніс на Землю любов?
(Ісус
Христос. Ось чому Різдво пов’язано із
змінами у душах і серцях людей).
- Як перевірити, це справжнє кохання чи обман?
(Людина, яка кохає, готова віддати все заради коханого)
- А чим пожертвував Ісус Христос заради людства?
(Собою)
- У чому полягає справжня мудрість, за думкою автора?
(За думкою автора, саме такі люди, як Джім і
Делла – наймудріші, тому що вони змогли відмовитися від власного скарбу заради
коханого. Деллу найбільше хвилювало, що
їй подарувати Джіму, а не що він подарує
їй. Обидва герої безкорисливі. І це, на думку О.Генрі, робить їх мудрецями -
волхвами.)
-Дайте відповідь на запитання автора: «Яка різниця між вісьмома доларами
на тиждень і мільйоном на рік» ?
(Делла і Джім подарували
один одному щось більше. Герої довели, що, незважаючи на усі труднощі життя,
кожен з них піклується в першу чергу про кохану людину, а не про себе. Адже,
коли люблять по-справжньому, не думають про себе. Мудрість їхнього вчинку полягає
у тому, що кожен з них пожертвував
найціннішим, що у нього було, аби його друга половина була щаслива. У світі
немає нічого ціннішого за любов, і ніякі подарунки, навіть найдорожчі, не
можуть замінити це почуття. І тільки той, хто нічого не жаліє для іншого і
готовий віддати усе, щоб подарувати йому радість, і є справжній мудрець, мудрий
не розрахунком, а серцем, сповненим любові).
У новелі два фінали: сумний і
щасливий. Поясніть це.
(Сумний
фінал: подарунки виявилися «занадто гарні».
Щасливий фінал – герої твору
зробили безцінний подарунок один одному –проявили любов, відданість).
ВИСНОВОК. Найпрекрасніший скарб є у кожного з нас - це любов. А хто зможе відчути почуття кохання-отримає дар волхвів-мудрість. Джим і Делла дійсно віддавали найдорожче, що у них було. Справжня вартість подарунків Делли та Джіма полягає не в їхній коштовності, а в тому, що вони є символом самовідданого кохання.Волхви принесли дари, але серед них не було головного, письменник не називає його, але нам зрозуміло, що цей дар - любов і вірність. Їх не купити, якщо навіть в кишені у вас мільйон.
Сам О.Генрі вважав: «Ви чекаєте скарбів, які, як манна небесна, упадуть до вас у вигляді золотих доларів чи кредиток, а між тим у кожного з вас є неймовірні скарби, які ви мало цінуєте». Це ваша душа і ваша любов до людей. Пам’ятайте про цю пораду письменника. Будьте ж мудрими волхвами!
2. Таблицю перенести в робочий зошит.
09.04.20. О.Генрі."Дари волхвів"
1.Ознайомитися з наступною інформацією. У робочий зошит записати символи та їх значення, зазначені в плакатах.
ВОЛХВИ - це вибрані Богом люди, посередники між небом і землею, виконавці волі богів; чарівники, уміли гадати по сонцю, місяцю і зорям, птахах, тваринах тощо.
У Новому Запвіті волхви згадані тільки в Євангелії від Матвія. Це мудреці зі Сходу, які, слідуючи за зіркою, прийшли поклонитися немовляті Ісусу (Мт 2: 1 і далі). У дар Спасителю маги принесли золото (як Царю), ладан (як Богу, тому що ладан використовувався під час релігійних церемоній) і смирну (як смертній людині, тому що її використовували в траурних церемоніях). Більш докладних відомостей в Біблії про них немає.
2. Дати короткі відповіді на запитання за змістом твору (письмово).
1.
Скільки грошей було в Делли?
2. Якою
була плата за квартиру?
3. Яке свято наближалося?
4. Що знаходилося між вікнами кімнати?
5. Якого кольору волосся Делли?
6. Що лежало на підлозі в кімнаті?
7. Якого кольору капелюшок Делли?
8. Скільки дівчина отримала за волосся?
9. Скільки часу Делла шукала подарунок для Джима?
10. Що купила дівчина для коханого?
11. Які дві якості притаманні і подарунку, і Джиму?
12. Скільки коштував подарунок для коханого?
13. Що зробила Делла з остриженим волоссям?
14. Що дівчина збиралася приготувати на вечерю?
15. Скільки років Джиму?
16. Який одяг молодого чоловіка давно потребував заміни на новий?
17. Що подарував Джим своїй коханій?
18. Хто волхви у творі?
Відповіді на завдання 2 надіслати до 11.04.20, 19.00
Відповіді можна надсилати зразу в повідомленнях електронної пошти або фото зошита (як вам зручніше).
dansvet0369@gmail.com
Новела - це ...
Ознаки новели:
Види новели:
2. За підручником опрацювати с. 228 - 230.
3. Письмово виконайте наступне завдання та надішліть його на електронну пошту (до 08.04.20, 19.00)
dansvet0369@gmail.com
4. За підручником прочитати новелу О.Генрі " Дари волхвів"( с. 236 - 240).
_________________________________________
Дякую тим, хто виконує завдання, надсилає мені їх і таким чином отримує і знання, й оцінки. Адже після карантину до цих тем повертатися не будемо. Будь ласка, виконуйте завдання своєчасно. Якщо відповідь прийде після зазначеного терміну, то оцінка або буде знижена, або робота зовсім не оцінюватиметься. Дякую всім за розуміння. Будьте здорові!
Тема. Позакласне читання. А.К.Дойл. «Собака Баскервілів».
1. Прочитати оповідання (можна подивится фільм).
https://www.youtube.com/watch?v=iS5kA3oE3Gk
2. Виконати письмове завдання.
1 1. Записати 3 факти з твору, які вам сподобалися або вразили.
2. Із поданих ознак випишіть лише ті, які можна віднести до твору “ Собака Баскервілів ” Артура Конан Дойля:– наявність злочинця;3. Поставити 2 запитання автору за змістом твору.
Відповіді надсилайте на електронну пошту до 28.03.20, 19.00.
dansvet0369@gmail.com
_____________________________________
24.03.20. Повторюємо тему "Літературний детектив".
Любі семикласники! ОБОВ'ЯЗКОВО виконайте текст в режимі онлайн (до 25.03.20, 16.00)
19.03.20. РМ № 3. Відгук про прочитаний твір
Орієнтовний план відгуку
Зразок відгуку на прочитану книгу
Відгук на книгу Дональда Соболя "Детективні історії"
Я іноді замислююсь над тим, чому читати книгу цікавіше, ніж дивитися фільм? Потім розумію: читаючи книгу, я уявляю героя таким, яким малює його моя уява. Адже часто буває й так: після прочитаної книги подивишся фільм і розчаруєшся - герой зовсім не такий, яким я його уявляв. У книг є свої переваги: їх можна читати коли захочеш або коли є час,їх можна брати з собою куди завгодно, а ще можна читати думки героїв. Хіба це не чудово? Я читав багато різних книг - від казок та історій з життя школярів до містики й детективів. І зараз хочу зупинитися на останніх. Дехто вважає читання детективів порожнім витрачанням часу, запевняє нас, що ці книги не цікаві, нічого не вчать. А я хочу заперечити цю думку. Недавно я прочитав серію дитячих детективів автора Дональда Соболя. Це невеликі заплутані історії без розв'язки, тож довелося самому шукати відповідь на запитання, хто ж злочинець. А якщо в мене не виходило дійти істини, то наприкінці книги я знаходив відповіді, які дивували своєю простотою. Ці історії навчили мене спостережливості. Я довідався багато цікавого: виявляється, увігнуті поверхні перевертають зображення, а червоні предмети під синіми ліхтарями здаються чорними. Я сподіваюся, що в житті книги будуть зі мною завжди, тому що в епоху ІТ - технологій дуже важливо бути не тільки тямущою людиною, а й мати добре серце, бути порядним. І саме книги допоможуть мені орієнтуватися в цьому складному , але цікавому світі.
ЗАВДАННЯ
У робочий зошит написати відгук на один із прочитаних детективів (Е.А.По "Золотий жук", А.К.Дойл "Пістрява стрічка" , А.К.Дойл "Спілка рудих").
17.03.20. Шерлок Холмс і доктор Ватсон - класичний детективний дует.
1. Словникова робота (запис до робочого зошита).
2. Вправа "Розподіліть речі". Запишіть, кому належать речі ( Ім'я : речі)
(роботу обов'язково виконати в зошиті).
3. Розшифруйте криптограму (кожна цифра відповідає певній літері алфавіту).
18
|
7
|
20
|
19
|
17
|
11
|
16
|
33
|
8
|
23
|
31
|
22
|
33
|
|
19
|
4
|
19
|
28
|
12
|
18
|
19
|
23
|
26
|
,
|
14
|
19
|
23
|
|
18
|
7
|
21
|
19
|
2
|
11
|
23
|
31
|
||||||
Відповіді на завдання 2, 3 можна надсилати на електронну адресу, зазначивши прізвище того, хто виконав роботу.
dansvet0369@gmail.com
12.03.20. А.К.Дойл "Спілка рудих".
PS. Якщо виникають запитання, пишіть на електронну адресу (dansvet0369@gmail.com ) у той час, коли у вас за розкладом урок.
_____________________________
10.02.2020. К.Симонов. «Жди мене…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.
03.02.2020.
Р.Бернс. «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. Г.Гейне. «Коли настав чудовий май…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.
1. Опрацювати за підручником с. 181 - 184.
22.10.19.
Тема. Вальтер Скотт "Айвенго".
1. ПЕРЕЙТИ ВНИЗ ПО СТРІЧЦІ ДО ДАТИ 06.11.18.
2. Виконати запропоновані завдання
____________________________________________________________________
03.10.19. Р. Л. Стівенсон. "Вересовий трунок"
ЗАВДАННЯ
2. Яку освіту здобув Р.Л.Стівенсон?
Ознаки фольклорної балади
|
Ознаки літературної балади
|
Візитна картка балади
01.10.19.
Завдання.
1. Уважно прослухати й подивитися "живу" презентацію.
2. За матеріалом відеоролика скласти паспорт твору, виписати образи-символи та їх значення в баладі.
3. Скласти таблицю "Реальне і фантастичне в баладі".
4. Скласти сенкан "Князівна-світязянка".
КВІТЕНЬ, 2019.
Тема. О.Генрі. "Дари волхвів"
Завдання.
1. Прочитати за підручником с. 236 - 240.
2. Переглянути "живу" презентацію.
3. Знати відповіді на запитання, що звучать у відеоролику (усно).
4. Скласти сенкан "Джеймс", "Делла". (письмово)
БАЖАЮ УСПІХУ!
_________________________________________________________________________________
28.01.2019.
Тема. О.Грін (Олександр Гриневський). "Пурпурові вітрила".
Завдання. Прочитати за підручником статтю про письменника. (с. 161 - 164). Переглянути "живу" презентацію. Письмово скласти "ланцюжок життя" письменника.
1. Перенести в зошит схему "Символічні образи в повісті О.Гріна "Пурпурові вітрила".
2. Складіть сенкани "Ассоль", "Грей".
3. Переглянути фільм.
https://www.youtube.com/watch?v=skj1iwH6ed
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
06.11.18. Тема. В.Скотт. Історичний роман "Айвенго".
ЗАВДАННЯ
1. Уважно переглянути й прослухати "живі" презентації.
2. У робочому зошиті зробити такі записи:
- Записати основні конфлікти роману
- Записати теми твору
- Записати проблеми, порушені у творі
- Заповнити таблицю, використаши інформацію "живих" презентацій та текст прочитаного твору
ПРОШАРКИ
|
ПЕРСОНАЖІ
|
Королівська верхівка
|
Король Річард І Левове серце, Принц Джон
|
Духовенство
|
|
Англосакси
|
|
Лицарі
|
|
Селяни та городяни
|
|
Розбійники
|
БАЖАЮ УСПІХУ! :))
01.10.19.
Тема. А.Міцкевич. "Світязь".
Завдання.
1. Уважно прослухати й подивитися "живу" презентацію.
2. За матеріалом відеоролика скласти паспорт твору, виписати образи-символи та їх значення в баладі.
3. Скласти таблицю "Реальне і фантастичне в баладі".
4. Скласти сенкан "Князівна-світязянка".
Добрий вечір! Чому не вказуєте авторів матеріалу, яким користуєтеся? Ви берете його в групі "Лінгвістичні смаколики". А якже академічна доброчесність?
ОтветитьУдалить