05.04.18.
Тема. Н. Бічуя. "Шпага Славка Беркути".
Завдання за прочитаним текстом.
ПИСЬМОВО скласти запитання до розділу "Про те, що сталося пізніше".
Запитання мають починатися так:
1. Коли ... ?
2. Куди ... ?
3. Що ... ?
4. Чи правильно я зрозумів (зрозуміла), що ... ?
5. Чому ... ?
6. Як ви поставились до того, що ... ?
7. А що було, якби ... ?
8. Як би ви вчинили, якби ... ?
Усно ЗНАТИ відповіді (розгорнуті) на складені запитання.
БАЖАЮ УСПІХУ !!!
______________________________________________________________________________
02.02.2018.
Тема. І. Карпенко-Карий. "Сто тисяч".Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
1. Додаткова інформація (обов'язкова для прочитання)
Перша редакція комедії мала назву «Гроші». Чому саме «Гроші»? Прочитавши твір, можна зрозуміти, що для Калитки найважливіше — купити землю, отже, потрібні гроші. Тому всі його вчинки спрямовані на здобуття грошей. А гроші, якщо тільки вони керують людиною,— це основна причина всіх людських вад. Саме вони зробили Калитку крутієм, деспотом, лицеміром і стяжателем.
Жадоба до грошей призводить до духовної деградації людини. Саме гроші стають для нього найвищим авторитетом, а так би мовити, людське ставлення до людини натомість повністю знецінюється. У гонитві за грошима Калитка раз у раз потрапляв у смішні обставини, а згодом і зовсім потрапив у катастрофічне становище.
2. Проблема влади грошей у творі
2.1. Продумати відповіді на запитання (усно).
• Що ви розумієте під словом «влада»? Хто її має?
• Від кого або від чого залежить: матимеш ти владу чи ні?
• У чому полягає зв'язок грошей і влади? Наведіть 2—3 приклади з комедії «Сто тисяч» І. Карпенка-Карого. Яким чином наведені прислів'я характеризують Герасима Никодимовича Калитку?
• Як гроші чи їх відсутність вплинули на Савку?
• Якими словами прикривається лицемірно Калитка, коли здирає проценти з позики у Савки?
• Як же багатство вплинуло на Параску?
2.2. Скласти інформаційне гроно «Вплив грошей на героїв п'єси».
Деградація
Цинізм
Жорстокість
Деспотизм
Гроші
➚ Зневага до освіти і науки
ГРОШІ ➙ Кохання за розрахунком
➘ Злість і грубість
Шахрайство
Кримінальний злочин
«Краще смерть, ніж така потеря»
3. Домашнє завдання.
Виписати крилаті вислови, що характеризують персонажа (за зразком).
Персонаж
|
Крилатий вислів
|
Дія перша
|
|
Савка
|
«Страшно тільки
без грошей, а з грішми, сказано ж, і
чорт не брат».
|
Копач
|
«Пани горять, а
мужики з пожару таскають».
|
____________________________________________________________________________
16.10.17.
Тема. Т.Г.Шевченко. Життєпис поета. "Думи мої, думи мої..."
Завдання
1. Переглянути інтерактивну біографію поета.
http://shevchenko.ukrlib.com.ua/?lang=ua
2. Письмово дати відповіді на запитання (за переглянутою біографією).
1. У якому вірші згадує Т.Шевченко соє безрадісне дитинство?
2. Назвіть прізвища митців, які сприяли викупу Т.Шевченка з кріпацтва.
3. Які нагороди і за які картини отримує Т.Шевченкор від Академії мистецтв?
4. У якому році вийшов перший "Кобзар"? Скільки творів він мав?
5. Де був написаний "Заповіт"? Який заклик він містив?
6. Що таке "захалявна книжечка"?
7. Якого звання був удостоєний Т.Шевченко постановою Ради Академії мистецтв?
3. Опрацювати за підручником с. 70-79, 83-84.
4.Записати тему, ідею, мотиви, художні особливості поезії "Думи мої, думи мої...".
5. Поезію "Думи мої, думи мої..." вивчити напам'ять.
Комментариев нет:
Отправить комментарий