10 КЛАС. УКРАЇНСЬКА МОВА

03.05.22.

Узагальнення та систематизація вивченого протягом року.

Виконати  впр. 5 (с. 177) (за підручником О.Авраменка).

____________________________


01.06.22. 2 уроки.

Повторення та систематизація вивченого протягом року.

1. Виконати тест на с. 180 ( за підручником О. Авраменка)

2. Переглянути відео впр. 5 на с. 189 (за підручником О. Авраменка)

____________________________

31.05.22.

Ділові папери: звіт про виконану роботу.

1. Опрацюватиза електронним підручником  ТЕМУ 25 (с.267-268).

2. Зверніть увагу на реквізити звіту.

3. Напишіть звіт про  виконану роботу ( посадка дерев біля школи).
_______________________________________________

27.05.22.

Бібліографічний пошук на тему наукової роботи із залученням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Бібліографія. Анотація.

1. За електронним підручником опрацювати ТЕМУ 16 17 ( с.251 - 255).

2. Напишіть стислу анотацію книги О.Олеся "По дорозі в казку", користуючись підказками впр. 713 .

____________________________________

25.05.22. 2 уроки.

Звуконаслідувальні слова. Естетична цінність звуконаслідувань. Стилістичні функції вигуків. Національні естетичні вигуки.

1. Опрацювати за підручником   § 85 ( с. 213 - 214)

2. Написати самодиктант з 20 слів на правопис вигуків

_______________________________

24.05.22.

Звязка. Вигуки, їх ознаки та розряди. Правопис вигуків і особливості їх вживання. Розділові знаки у реченнях з вигуками.

1. Опрацювати за підручником   § 85 ( с. 212 - 213)

2. Переглянути експрес-урок. Виконати вправу в кінці ролика.


_________________________________

20.05.22.

Частка, її функції, групи за значенням. Правопис заперечних часток. Функції модальних, заперечних часток. Естетична цінність часток.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 83 - 84.

2. Виконати впр. 605. 

__________________________

18.05. 22. 2 уроки.

Сполучники сурядності та підрядності. Морфологічні типи сполучників. Правопис сполучників. Перехід повнозначних слів у сполучники. Повторення сполучників як засіб увиразнення мовлення.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 83. 

2. Виконати завдання  впр. 597, 600.

Надіслати до 20. 05. 22.

dansvet0369@gmail.com

______________________________

17. 05. 22.

Особливості вживання деяких прийменників. Синонімія прийменників. Перехід повнозначних слів у прийменники. Синонімія прийменникових конструкцій. Повторення прийменників як засіб увиразнення мовлення.

1. Опрацювати с. 206, рубрика "Як правильно?"

2. Виконати завдання впр.589. 
_________________________________

13.05.22. 

Службові частини мови, їх загальна характеристика. Стилістичні функції службових частин мови. Прийменник, його особливості. Групи за походженням та морфологічним складом.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 82. 

2. Переглянути відеоурок. 



3. Виконати завдання впр. 588. 
________________________________________

11.05.22. 2 уроки.

Правопис прислівників і прислівникових сполучень.
Прислівники за походженням. Написання не з прислівниками.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 81.
2. Перглянути уважно експрес-урок. 


3. НЕ з прислівниками (вивчити напам'ять). 

4. Виконати впр. 579, 583,  (до 13.05.22).

dansvet0369@gmail.com

____________________________________

10.05.22. 

Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння означальних прислівників.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 80.

2. Переглянути експрес-урок.


3. Виконати впр. 578. (до 12.05.22)

dansvet0369@gmail.com

_________________________________

06.05.22.

Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням: обставинні й означальні. ( До речі, тема 7-го класу)

1. Опрацювати за електронним підручником  § 79.

2. Вивчити напам'ять розряди прислівника за значенням. 

3. Переглянути експрес-урок.


4. Виконати завдання впр. 565. Запишіть прислівники, визначте їх розряд. 
__________________________________


04.05.22. 2 уроки.

Дієприслівник. Дієприслівник доконаного й недоконаного виду.
Творення і вживання дієприслівників.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 78 (с.194)

2. Виконати завдання впр. 556, 557( до 05.05.22)

_____________________________________

03.05.22.

Перехід дієприкметників у прикметники. Безособові форми на –но, -то.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 77 (с.192 - 193). (До речі, тема 7-го класу).

2. Виконати впр. 551. 

_______________________

29.04.22. 

Дієприкметниковий зворот.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 77 (с.191-193). (До речі, тема 7-го класу).

2. Виконати завдання впр. 546, 548, виписати ТІЛЬКИ словосполучення з дієприкметниками.

Роботу надіслати до 02.05.22.

dansvet0369@gmail.com

_____________________________________

27. 04. 22. 2 уроки.

Дієприкметник . Дієслівні та прикметникові характеристики дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання. Творення і правопис дієприкметників. Відмінювання і вживання дієприкметників.

1. Опрацювати за електронним підручником  § 76 . (До речі, тема 7-го класу).

2. Виконати завдання впр. 539, 545. 
_______________________________________________

26.04.22.

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), їх творення. Особові, родові, числові форми дієслів. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова.

1. Опрацювати за електронним підручником § 74, 75.

2. Звернути увагу на творення і правопис способів дієслів. 

3. У § 75 звернути увагу на активний, пасивний і зворотний стан дієслів.

4. Особливу увагу приділити вивченню перехідних і неперехідних дієслів. 

5. Особові, родові, числові форми дієслів - повторити   § 70.

6. Виконати завдання впр. 526, вказавши умову виконання. 

______________________________________________________

22.04.22. 

!!! Контрольну роботу виконали всього 7 учнів. А інші????
Види дієслів (доконаний і недоконаний), їх творення, вживання одного у значенні іншого. Часи дієслів (теперішній, минулий, майбутній), їх творення.
Тема для вас не нова, тому сподіваюся на правильне виконання завдань.

1.  За електронним підручником опрацювати § 72, 73.

2. Виконати завдання впр. 516; 519 (завдання під вправою не виконувати).

Надіслати до 26.04.22.

dansvet0369@gmail.com
____________________________________________

20.04.22  2 уроки. 

1 урок. Контрольна робота № 5.
Виконати роботу до 20.04.22.

 

2 урок.

Дієслово як частина мови. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів. Безособові дієслова. Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів. Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ дієвідмін.

1.  За електронним підручником опрацювати § 70, 71.

2. Виконати впр. 508, 511.
______________________________________________

19.04.22. 

Паралельне використання форм числа. Паралельне вживання числівників з іменниками у непрямих відмінках. Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і відчислівникових слів.

1. За електронним підручником опрацювати  § 68, 69. Уважно опрацювати таблицю відмінювання числівників.  Особливу увагу звернути на рубрику "Буду я навчатись мови золотої".

2. Виконати впр. 490.

!!! На наступний урок - контрольна робота з теми "Іменні чатини мови". Готуйтеся!
_____________________________________________

15.04.22.

Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням, їх характеристика. Групи числівників за будовою.

1. За електронним підручником опрацювати § 66, 67. Із § 67 таблицю перенести в зошит і вивчити її напам'ять. 

2. Виконати впр. 471, скласти словосполучення з числівниками( можна записувати зразу словосполучення).
______________________________________________

13.04.22. 2 уроки.

1 урок. Опрацювати запропонований матеріал. Скласти конспект (не надсилати).
Явище прономіналізації. Правопис займенників. Написання заперечних, неозначених займенників. Перехід займенників в інші частини мови.

1. Явище прономіналізації в українській мові

+Прономіналізація (від лат. pronomen – займенник) – перехід слів з інших частин мови у займенники в результаті втрати чи послаблення властивого їм основного лексичного значення і набуття узагальнено-вказівного чи неозначеного змісту82. До розряду займенників можуть переходити іменники річ, справа, душа, факт, штука, брат, сестра, людина та ін, прикметники цілий (у значенні «весь»), визначений (у значенні «якийсь»), певний (у значенні «якийсь»), останній (у значенні «цей», «той») та ін, а також числівник один. Наприклад: А обід – річ приємна. Життя – складна штука. Буває й серед нашого брата всякого. У певних умовах і він би розгубився. В одному департаменті служив один чиновник (М.Гоголь). На стежці не видно було ні живої душі (І.Нечуй-Левицький).

Прономіналізуватися можуть також окремі слова з інших частин мови, що входять до складу згадуваних займенникових фразеологічних зрощень.

2. Правопис займенників



3. Перехід займенників в інші частини мови.

Займенники можуть втрачати значення узагальненої вказів-
ки на ознаки або кількість і переходити в іменники. В основному
спостерігається текстуальна субстантивація займенників, напри-
клад: Кожен намагався показати свою силу, вправність,
сміливість (Бойч.); Про себе дбай, але й інших не забувай
(Нар. тв.).
Будь-який займенник, співвідносний з прикметником, може
бути субстантивованим словом, якщо його вжити без іменника.
Проте деякі займенники і поза текстом мають конкретне пред-
метне значення, наприклад: мій у значенні чоловік, коханий,
наречений: моя — жінка, кохана, наречена; наш {наша,
наше, наші) зі значенням людей, близьких за соціальним ста-
новищем, переконаннями, почуттями патріотизму тощо. Пор.:
Вчора вийшов мій [чоловік] на село, вже сонце сідало, коли
скаче щось верхи. Він на дзвіницю зараз, ударив у дзвони
(Коц.).
Окремі займенникові форми перейшли в частки, як от: тобі
{куди тобі нарядилася), собі {Жив собі вовчик), все {Та все
швидше і швидше біжить), це {Де це ти ходиш?).

2 урок
Стилістичні функції займенників

1. Переглянути експрес-урок О. Авраменка "Коли займенник ВИ слід писати з великої літери".


2. За електронним підручником опрацювати § 65
3. Виконати впр. 465, 467. 
___________________________________________________________

12.04.22.

Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, їх характеристика. Групи займенників. Відмінювання займенників. 

1. УВАЖНО переглянути відеоурок (практичні завдання письмово не виконувати).


2. За електронним підручником опрацювати § 64 
3. Виконати завдання. 
1.  Перепишіть слова, розкриваючи дужки.

(Що) небудь, (коли) небудь, (ні) (до) чого, (ні) коли, (де) хто, (де) коли, (аби) як, (аби) хто, який (сь), (де) кілька, (ні) який, (ні) де, (ні) хто, (ні) (за) що, (ні) звідки, (ні) як, (казна) де, (казна) хто, (хто-зна) коли, (хтозна) скільки, (ні) (від) кого, де (небудь), який (небудь), (будь) де, (будь) що.

2. Перепишіть фразеологізми, визначте відмінок зворотного займенника.

Собі на умі, дати собі раду, само собою зрозуміло, сам собі пан, показати себе, відчути на собі, себе не пам’ятати, бути не в собі, сам не при собі, сушити собі голову, та й ні гадки собі, ціну собі знати, шукати себе, набивати собі ціну.

Надіслати роботу до 14.04.22.

dansvet0369@gmail.com

_____________________________________________________________

08.04.22. 

Доповідь у науковому стилі. 

1. Опрацювати тему 20 за електронним підручником (с. 258-259).

2. Виконати впр. 722
Обрати одну із запропонованих у вправі тем. Написати доповідь, використовуючи підказки з пам'ятки. Працюючи над доповіддю, уявіть себе доповідачем перед аудиторією. Використовуйте слова і словосполучення, цитати і цікаві факти , які могли б привернути увагу аудиторії. Пам'ятайте про структуру доповіді: вступ, який привертає увагу; основна частина, в якій доводиться запропонована думка (я вважаю (мені здається, на мою думку); по-перше, по-друге, отже); висновки.

Доповідь можна виконати у Word

Роботу надіслати до 15.04.22. 

dansvet0369@gmail.com

_____________________________________________

06.04.22. 2 уроки

Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників, особливості їх функціонування в сучасній українській мові. Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників. Стилістика і культура мовлення. Стилістичне використання якісних, відносних, присвійних прикметників. Стилістична роль повних і коротких прикметників. Синоніміка прикметників і непрямих відмінків іменників. Словник епітетів української мови.

1. За електронним підручником опрацювати § 62 - 63.

2. Виконати впр. 449, 451
__________________________________________

05.04.22.

Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників, їх особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних прикметників у якісні і відносні. Ступені порівняння якісних прикметників. Їх творення. Зміни приголосних при творенні ступенів порівняння прикметників. 

1. За електронним підручником опрацювати  § 60 - 61.
2. Виконати завдання впр. 436, 439.

___________________________________________________

01.04.22.

Невідмінювані іменники. Стилістичне використання кличного відмінка. Порушення норм відмінювання іменників у художньому мовленні.

1. Невідмінювані іменники.

Невідмінювані іменники

Невідмінювані іменники – це іменники, які, поєднуючись з іншими словами у висловлюванні, вживаються в одній і тій же формі: виступила Ковальчук Галина, звертаються до Ковальчук Галини, зустрілись з Ковальчук Галиною; розглядаємо панно, зображено на панно, милуються панно.

Форми невідмінюваних іменників

Не відмінюються:

1. Деякі іншомовні загальні назви з кінцевим голосним: авеню, аташе, амплуа та ін.

2. Окремі іншомовні загальні назви з кінцевим приголосним: анфас, апаш, волоф, жакоб, міс, місіс.

3. Іншомовні прізвища з кінцевим голосним: Алаку, Бенуа, Бізе, Бруно, Віардо, Вінчі.

4. Іншомовні прізвище на -ово-, -аго-, -акі-, -ихСукові, Бурого, Таракі, Петрових та под.

5. Іншомовні географічні власні назви з кінцевим голосним: Антигуа, Верв’є, Баку, Джагди, Кіліманджаро та на -ово, -іно-, -ино-: Комарово, Моніко, Тушино та ін.

6. Чоловічі власні імена іншомовного походження з кінцевим голосним: Асабе, Бакі, Барі, Валі, Даду.

7. Жіночі власні імена іншомовного походження з кінцевим голосним основи (у, і, е, и, о): Аксилу, Гаяне, Глебі, Шелеме, Назмі.

8. Жіночі прізвища власне українського походження на =о=: Кухаренко, Сало, Помагайдо та приголосний як українського, так і іншомовного походження: Кошман, Комар, Маковець, Медведчук.

9. Слова числівникового різновиду: півдня, півзошита, піввідра.

10. Складноскорочені назви ініціального та ініціально-звукового типу: НАТО, ПАР, НАН.

+11. Назви іноземних часописів: “Таймс”, “Руде право”, “Уніта”.


2. Особливості кличного відмінка.

А. За підручником О.Авраменка опрацювати § 55-56 (с.175-176).

Б. Виконати впр. 7 (с.160) ; впр. 5 (с. 177, тільки варіант відповіді).

Роботу виконати до 05.04.22. 

dansvet0369@gmail.com

___________________________________________________

30.03.22. (2 уроки)

Словозмінні паралелі іменників, їх стилістичні особливості. Форми іменників О.в. і М.в. з приймениками на позначення руху у просторі. Н.в. іменників із сполучниками як, мов, неначе.

Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників ІІ відміни.

!!! Шановні десятикласники! Перш ніж виконувати практичні завдання, ОПРАЦЮЙТЕ теоретичний матеріал!

1. За підручником О. Авраменка опрацювати § 52-53 (с.166-168).
2. Виконати завдання впр. 2 (с.168).
3. Опрацювати § 54 (с. 171-172).
4. Виконати завдання впр.3 (с.172). 

5. Уважно перегляньте відеоурок. Зверніть увагу на поділ іменників на відміни, групи, їх відмінювання. 


_________________________________________

29.03.22.

Виконати самостійну роботу з теми "Категорія числа іменників".

Особливості роду іменників. – назв осіб за професією, посадою, званням тощо. Стилістичні особливості іменників середнього і спільного роду. 

1. За електронним підручником опрацювати § 57. Зверніть увагу на ліву сторону с. 144. 


2. Впр. 406, 407. (завдання до вправ).

3. За підручником О. Авраменка опрацювати  § 49.

4. Впр. 5 (с. 158-159).

Завдання впр.5 надіслати до 01.04. 
dansvet0369@gmail.com

_______________________

23.03.22. 

Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників. Граматичні категорії іменників. Число іменників. Іменники, що вживаються в обох числових формах, мають лише форму однини або множини. Стилістичні особливості форм числа іменників. 

1. За електронним підручником опрацювати § 56, 58. 

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ на морфологічні та синтаксичні ознаки іменника, граматичні ознаки істот/ неістот.

2. Опрацювати § 50-51 за підручником О.Авраменка.

3. Переглянути відеоурок.


4. Перглянути експрес-урок О.Авраменка "Говоримо про пошанну множину".


5. Виконати тестове завдання впр. 5 (с. 163 - 164). Надіслати до 25.03.22. 

dansvet0369@gmail.com

_________________________________

22.03.22. 

Основні поняття морфології. Словозміна. Парадигма. Словоформа. Повнозначні  та службові частини мови. Вигуки і модальні слова. Взаємоперехід частин мови. З історії вивчення частин мови.

1. За електронним підручником опрацювати § 55. 

2. Таблицю-схему "Частини мови" перенести в зошит.

3. Опрацювати такі поняття: словоформи, повнозначні частини мови, неповнозначні частини мови (с. 140).
4. Виконати впр. 392, визначити, до яких частин мови належать запропоновані слова.
5. Виконати впр.  397, за поданим зразком скласти портрет Василя Стефаника.

!!! Завдання надіслати до 23.03. (Не затягуйте з виконанням. Завтра буде наступне завдання). 

dansvet0369@gmail.com

_____________________

15.03.22. 

Українська морфологія як розділ мовознавства про частини мови. Морфологічні норми. Морфологічні засоби виразності мови. Граматичні категорії, граматичні значення і граматичні норми. Основні норми вираження граматичних значень.

1. Опрацювати § 54 за електронним підручником. 
2. З'ясувати поняття словоформи, граматичного значення, граматичної форми, граматичної категорії, парадигми.
3. Виконати вправу 388 (письмово). Визначити  відмінок іменників, що вживаються з прийменниками.

4. За підручником О.Авраменка опрацювати § 48. 
5. Виконати вправи 4, 5 (с.154 - 155).

НАДІСЛАТИ відповіді на тестове завдання (впр. 5) , записати правильні відповіді до 17.03.22. включно. 

dansvet0369@gmail.com
_____________________________________

УВАГА!!!  НА ДОПОМОГУ УЧНЯМ!!! 

ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК!!!

Переходьте за покликанням та завантажуйте собі на ПК 

https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/1-ukranska-mova-10-klas/ukranska-mova-proflniy-rven-pdruchnik-dlya-10-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti-karaman-s-o-goroshkna-o-m-karaman-o-v-popova-l-o/




Комментариев нет:

Отправить комментарий